مروری بر انواع مدارس ژاپن ترجمه وحید پورنچی کنگرلو

دسته‌بندی نشده

مروری بر انواع مدارس ژاپن ترجمه وحید پورنچی کنگرلو

مروری بر انواع مدارس

سه نوع اصلی دبیرستان در ژاپن با زیر مجموعه ها وجود دارد:
مدارس دانشگاهی

مدارس آکادمیک نخبگان
دبیرستان های عمومی آکادمیک

آموزشگاه های حرفه ای

دانشکده های فنی
مدارس تجاری
مدارس کشاورزی
دانشکده های فنی

مدارس مکاتبه ای

مدارس عصرگاهی

توجه: مدارس نیازهای ویژه نیز وجود دارد که به دانش آموزان دارای معلولیت جسمی و ذهنی آموزش می دهند. این مدارس در پست وبلاگ دیگری پوشش داده خواهد شد.
دبیرستان های دانشگاهی
دبیرستان های علمی نخبگان

هدف: این مدارس بر تعالی و بورس تحصیلی شدید تمرکز دارند. برنامه درسی مدرسه دانش آموزان را برای امتحانات ورودی دانشگاه آماده می کند و هر مدرسه بر اساس تعداد فارغ التحصیلان دبیرستانی که در دانشگاه حضور دارند رتبه بندی می شود. این مدرسه دانش آموزان را برای امتحانات ورودی به کالج های ملی بسیار معتبر و مهارت های علمی قوی آماده می کند. دانش آموزان برای این مدارس درخواست می دهند زیرا می دانند که بهترین شانس را برای ورود به دانشگاه انتخابی خود خواهند داشت.

دانش‌آموزان: دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، اهل مطالعه هستند و به دانشگاه‌های بسیار معتبر ملی مراجعه می‌کنند. آنها برترین ها هستند. دانش‌آموزان دوره‌های علوم انسانی یا علوم را مطالعه می‌کنند و همچنین در فعالیت‌های باشگاهی فوق برنامه ورزشی یا فرهنگی شرکت می‌کنند.
دبیرستان های عمومی آکادمیک

هدف: این مدارس در مورد تحصیلات آکادمیک و ورود به دانشگاه هستند. مطالعات با فعالیت های باشگاهی در ورزش یا فرهنگ متعادل است. این مدرسه رایج ترین است. اکثر دانش آموزان در این مدارس برای دانشگاه های کمتر معتبر یا رقابتی درخواست می دهند.

دانش آموزان: اکثر دانش آموزان دبیرستانی ژاپنی در این مدارس تحصیل می کنند. آنها به مدرسه در منطقه محلی خود می روند و بین دبیرستان دولتی یا خصوصی تصمیم می گیرند. برخی از دبیرستان های خصوصی ممکن است دانش آموزان کم دستی را بپذیرند که امتحانات ورودی دیگر را قبول نکرده اند.
مدارس نخبگان و عمومی دانشگاهی چگونه به یادگیری زبان انگلیسی می پردازند؟

در کل، یادگیری زبان انگلیسی در مورد قبولی در امتحانات ورودی کالج است. مهارت‌های خواندن و نوشتن بالاتر است، اما به دلیل تقاضای زیاد برای ترجمه مستقیم دستور زبان به ژاپنی و حفظ کردن، ممکن است مهارت‌های گفتاری و شنیداری کم باشد. دانش‌آموزان کتاب‌های واژگان جیبی کوچک و فلش‌کارت‌های حاوی کاربردها و اصطلاحات گرامری مبهم را می‌ریزند.

آمادگی و قبولی در امتحانات ورودی کالج هدف اصلی است. خواندن، نوشتن و گرامر-ترجمه مباحث کتاب درسی و کنکورهای گذشته بخش عمده ای از طرح درس و تدریس کلاسی است. کلاس ها فعالیت های مبتنی بر ارتباط را با نکات گرامری از کتاب های درسی مورد نیاز متعادل می کنند.
آموزشگاه های حرفه ای

هدف: مدارس فنی و حرفه ای دوره های آکادمیک مقدماتی و آموزش های ویژه مانند مهندسی مکانیک یا ساخت و ساز را ارائه می دهند. آنها همچنین جدای از سیستم آموزش عالی ژاپن هستند. فارغ التحصیلی با دیپلم دبیرستان یک هدف مشترک برای اکثر دانش آموزان است.

دانش آموزان: دانش آموزان بر یادگیری مشاغل خاص برای اشتغال آینده در یک منطقه شغلی خاص متمرکز هستند. بسیاری از شرکت کنندگان دارای پیشینه تحصیلی و اجتماعی-اقتصادی متفاوتی هستند.
دانشکده های فنی

هدف: دانشکده های فنی بر مهندسی عمران، برق، شیمی یا مکانیک، فناوری اطلاعات و برنامه نویسی تمرکز دارند. همه دانش آموزان در کنار یادگیری رشته تحصیلی خود، همچنان دروس اجباری مانند ژاپنی، ریاضیات، انگلیسی و غیره را مطالعه می کنند و در فعالیت های باشگاهی شرکت می کنند. دانش آموزان سال اول مانند یک دبیرستان آکادمیک درس می خوانند، اما کلاس ها در سال دوم و سوم در سال دوم و سوم به کار آزمایشگاهی عملی تبدیل می شوند.

دانشجویان: آنها می خواهند فارغ التحصیل شوند یا در رشته تحصیلی فعلی خود کار پیدا کنند. اکثر دانش آموزان دانشکده های فنی مرد هستند.
مدارس تجاری

هدف: آموزشگاه‌های بازرگانی، بازرگانی، بازاریابی و حسابداری را آموزش می‌دهند و از نظر ساختار مشابه دانشکده‌های فنی و کشاورزی هستند.

دانش آموزان: مانند دانشکده های فنی و کشاورزی، دانش آموزان می خواهند فارغ التحصیل شوند یا در رشته تحصیلی فعلی خود کار پیدا کنند. اکثر دانش آموزان مدارس بازرگانی زن هستند.
مدارس کشاورزی

هدف: آموزشگاه های کشاورزی، کشاورزی، زراعت و بیوتکنولوژی. این مدارس همچنین برای مناطق روستایی ژاپن مهم هستند و مهارت های مرتبط با شغل را در ارتباط با جامعه محلی ارائه می دهند. از نظر ساختار شبیه به دانشکده های فنی و کشاورزی هستند.

دانش آموزان: اندازه کلاس ها بسته به منطقه مورد مطالعه کوچکتر و مختلط است. بسیاری پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار خواهند بود.
دانشکده های فنی

هدف: این مدارس بر ترکیب آموزش در سطح کالج برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند مهارت‌های فنی در فناوری، فناوری اطلاعات یا مهندسی کسب کنند، تمرکز دارند. آنها از نظر ساختار شبیه به دانشکده های فنی، تجاری و کشاورزی هستند.

دانش‌آموزان: دانش‌آموزان بر یادگیری مشاغل خاص برای اشتغال آینده در یک حوزه شغلی خاص متمرکز هستند. فارغ التحصیلان مستقیماً به استخدام یا تحصیل در دانشگاه می روند.
آموزشگاه ها و دانشکده های فنی حرفه ای، فنی، بازرگانی، کشاورزی و فناوری چگونه به زبان انگلیسی نزدیک می شوند

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email
پد فیزیو تراپی
دسته‌بندی نشده
نقش و کاربرد پد اسفنجی در فیزیوتراپی

پد اسفنجی 10*10، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد بنابراین از این پد می‌توان در نقاط مختلف بدن بخصوص نقاطی که دارای برجستگی استخوانی و مفاصلی هستند، استفاده نمود.

Print Friendly, PDF & Email