راحت ترین و سخت ترین رشته دبیرستان

کارشناس فناوری اطلاعات
دسته‌بندی نشده

راحت ترین و سخت ترین رشته دبیرستان

در پایه نهم دبیرستان رشته های مختلفی اعم از رشته های نظری، کاردانش و فنی و حرفه ای در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا بتوانند بر حسب راحت ترین و آسان ترین رشته دبیرستان، رشته موردنظر خود را انتخاب نمایند. آسان ترین رشته برای اخذ مدرک دیپلم کاردانش و فنی و حرفه ای می باشد که فرد می تواند بسته به علاقه، توانایی، هوش و استعداد خود هر یک از رشته های ارائه شده را انتخاب کند.

برای مشاوره درباره آسان ترین و سخت ترین رشته دبیرستان

یکی از مراحلی که می تواند در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان تاثیر گذار باشد، انتخاب رشته پایه نهم به دهم می باشد. بنابراین، این افراد می بایست در انتخاب رشته نهم بر اساس راحت ترین و سخت ترین رشته های دبیرستان یکی را بر حسب علاقه، حداقل نمرات کسب شده، استعداد و … انتخاب نموده تا بتوانند در رشته انتخابی مدرک دیپلم خود را اخذ کنند.

از آنجا که رشته های مختلفی برای ورود دانش آموزان به دوره متوسطه دوم در نظر گرفته شده، افرد می توانند بر حسب شناخت دروس ارائه شده در هر رشته و نیز استعداد خود و همچنین کسب حداقل نمره لازم برای ورود به هر رشته، رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایند.

از میان رشته های دبیرستان، شاخه فنی حرفه ای و کاردانش به دلیل عملی بودن بیشتر دروس، آسان ترین رشته در نظر گرفته شده و دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های عملی و افزایش مهارت برای ورود به بازار کار در همان ابتدا هستند، می توانند در صورت صلاحدید این رشته ها را انتخاب نمایند. برای اطلاع از آسان ترین و سخت ترین رشته دبیرستان داوطلبان می توانند از طریق مشاوره با افراد آگاه و انجام فرآیند هدایت تحصیلی رشته مدنظر خود را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم جهت اطلاع از آسان ترین و سخت ترین رشته دبیرستان از جمله نظری، کاردانش و فنی حرفه ای توضیحاتی را ارائه دهیم.

آسان ترین و سخت ترین رشته دبیرستان

دانش آموزانی که در پایه نهم دوره اول متوسطه تحصیل می کنند، برای ادامه تحصیل در دوره دوم متوسطه باید نسبت به انتخاب رشته پایه نهم به دهم اقدام کرده و سپس در رشته تحصیلی مورد علاقه خود تحصیل کنند. انتخاب رشته در این مقطع اهمیت بسیاری در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان دارد، بنابراین افراد باید رشته ای را انتخاب کنند که هم علاقه زیادی به تحصیل در آن داشته و هم متناسب با توانایی های فردی و تحصیلی آن ها باشد.

به همین منظور بسیاری از دانش آموزان به دنبال کسب اطلاعات درباره آسان ترین و سخت ترین رشته دبیرستان هستند. رشته های تحصیلی دبیرستان در سه شاخه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش تقسیم بندی می شود. شاخه نظری شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی می باشد. می توان به طور کلی رشته ریاضی فیزیک را سخت ترین رشته دبیرستان و رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی را راحت ترین رشته دبیرستان معرفی کرد.

اما میزان سختی و آسانی یک رشته تحصیلی به معیارهای مختلفی بستگی دارد. مهمترین معیار میزان علاقه مندی و توانایی های دانش آموز برای تحصیل در یک رشته می باشد. به عنوان مثال دانش آموزی که حفظیات خوبی دارد، می تواند در رشته علوم انسانی موفق عمل کند اما دانش آموزی که حفظیات خوبی ندارد، رشته انسانی برای او سخت بوده و نمی تواند در این رشته به موفقیت دست پیدا کند.

به طور کلی می توان گفت رشته ریاضی فیزیک برای دانش آموزانی که قدرت تحلیل و حل مسئله بالایی داشته و علاقه به کار در محیط های مهندسی و صنعتی دارند، مناسب است. رشته علوم تجربی مناسب دانش آموزانی است که هم قدرت تحلیل و هم حفظیات خوبی داشته و علاقه مند به مباحث ساختار بدنی انسان یا جانواران و علاقه مند به گیاهان و طبیعت هستند. رشته علوم انسانی نیز مناسب دانش آموزان با قدرت حفظیات عالی و همچنین دارای روابط عمومی قوی و توانایی صحبت کردن خوب می باشد.

بنابراین نمی توان با یک معیار سختی و آسانی رشته های دبیرستان را برای تمامی دانش آموزان دسته بندی کرد. علاقه مندی و توانایی های دانش آموزان تاثیر مستقیمی بر سختی و آسانی رشته برای تحصیل آنها می گذارد. بنابراین داشتن فرآیند انتخاب رشته ای مناسب می تواند کمک به سزایی در تصمیم گیری دانش آموزان داشته باشد.

یکی از مراحل انتخاب رشته، شرکت در آزمون های مشاوره ای و انجام فرآیند هدایت تحصیلی می باشد. دانش آموزان برای اطلاع از جزئیات و نحوه انجام هدایت تحصیلی پایه نهم، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email
پد فیزیو تراپی
دسته‌بندی نشده
نقش و کاربرد پد اسفنجی در فیزیوتراپی

پد اسفنجی 10*10، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد بنابراین از این پد می‌توان در نقاط مختلف بدن بخصوص نقاطی که دارای برجستگی استخوانی و مفاصلی هستند، استفاده نمود.

Print Friendly, PDF & Email