آموزش فنی و حرفه‌ای به سمت فروش می‌رود

اخبار کارو دانش
اخبار

عبدالرضا شریعت‌نژاد شامگاه یکشنبه در جمع مربیان و رابطان مراکز فنی و حرفه‌ای با سایر دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه دو مرکز فنی و حرفه‌ای شماره سه ساری و امیرکلا نسبت به مراکز دیگر مازندران فعال‌تر هستند، اظهار داشت: مراکزی که رشته‌های مهارتی آن ویژه بانوان است از پویایی خاصی برخوردارند.

این مسئول، آموزش فنی و حرفه‌ای را از سن 15 تا 80 سال عنوان کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در سه سال اخیر برجسته و در رشته‌های مختلف مدال‌های خوبی کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی آموزش‌های مهارتی به ویژه کشاورزی در روستاها همزمان به تولید و فروش می‌رسد، تصریح کرد: در شش استان کشور به صورت پایلوت، محصول آموزش فرد آموزش بیننده به تولید و فروش می‌رسد.

شریعت‌نژاد اظهار داشت: این طرح تولیدی از طریق نگاه همه جانبه‌نگر دیگر کشورها الگوگیری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران به تعدد روستا در مازندران اشاره و خاطر نشان کرد: مازندران 3 هزار و 500 روستا دارد که اگر برای هر رشته یک مربی در روستاهای استان فرستاده شود با کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شویم.

رئیس آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه هدف فنی و حرفه‌ای آموزش منتهی به کار است گفت: از سال گذشته سعی شد در روستاها در قالب تعاونی اشتغال ایجاد شود و فنی و حرفه‌ای به عنوان پشتیبان حامی تعاونی‌ها باشد.

سید عبدالرضا سلیم بهرامی اظهار داشت: برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، فنی و حرفه‌ای در قالب فعالیت‌های اشتغالزایی برای روستائیان تسهیلات در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مازندران در بخش مشاغل خانگی 8 هزار نفر برای اخذ وام مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد 7 هزار نفر شرایط اخذ تسهیلات مشاغل خانگی را داشتند.

سلیم بهرامی افزود: تاکنون 5 هزار و 757 نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 200 ثبت‌نام شده تسهیلات مشاغل خانگی روستائیان بودند، اظهار داشت: تلاش داریم تا برای وام روستایی 90 درصد تسهیلات تخصیصی تحقق یابد.

سلیم بهرامی اذعان داشت: هدف فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی و ایجاد درآمد پایدار در خانه است.

به گزارش فارس در این جلسه از مدال‌آوران المپیاد مهارت تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، ‍شيـوه نامه ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده در سال تحصيلي 1404-1403 ارسال مي گردد. مقتضي است مديران محترم ضمن اطلاع رساني مطلوب به اوليا و دانش …

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
شيوه نامه نقل و انتقالات سال 1403

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، به پيوست بخشنامه شماره 10 / 710 مورخ 29 / 02 / 1403 معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت متبوع با موضوع دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگيان در سال تحصيلي 1404 – 1403 جهت …

Print Friendly, PDF & Email