مدیریت برند
آموزش دروس

مدیریت برند تابعی از بازاریابی است که با استفاده از استراتژی ها و تکنیک ها، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی نحوه درک برند در بازار انجام می شود. هدف اصلی مدیریت برند ایجاد، اندازه گیری و کنترل ارزش برند است. ساختن یک برند ارزش خود را دارد که در هنگام ارتباط با محصول، ارزش کلی خود را هم از نظر

توضیحاتی درباره شغل:

یک روز معمول در زندگی اداری یک مدیر برند، برنامه ریزی و اجرای استراتژی هایی برای طنین انداز کردن صدای برند با نیازها، خواسته ها و تقاضا های مشتریان هدف است. کار معمول او این است که آنها را به فکر برند به عنوان چیزی است که باید در هنگام خرید بعدی به آن نگاه کنند، بیاندازد.

مدیریت برند شاخه ای از بازاریابی است که با استفاده از استراتژی ها و تکنیک ها، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی نحوه درک برند در بازار انجام می شود. هدف مدیریت برند افزایش ارزش درک شده کلی برند در طولانی مدت و ایجاد یک مشتری وفادار از طریق تداعیات مثبت برند است.

اهمیت مدیریت برند

هدف اصلی مدیریت برند ایجاد، اندازه گیری و کنترل ارزش برند است. ساختن یک برند زمانی ارزشمند است که در هنگام ارتباط با محصول، ارزش کلی خود را هم از نظر پولی و هم غیر پولی افزایش دهد.

در این دوره از رقابت گسترده که شرکت های مختلف تقریباً محصولات مشابهی را به فروش می رسانند، یک برند یک تفاوت است. این کمک می کند تا در ارائه پیشنهادات به روشی منحصر به فرد که مزیت بازار را در اختیار شرکت قرار می دهد و ارزش یک محصول را تقویت می کند، کمک کند.

ایجاد یک برند خارج از محصول نه تنها به آن شخصیت می دهد بلکه تجربه ای را ایجاد می کند که در ذهن مشتریان باقی می ماند. آنها هر زمان که محرک های خاصی در رابطه با خرید یا استفاده از محصول ارائه شود این تجربه را به یاد می آورند. ایجاد چنین تجربه ای در مورد محصول نه تنها به افزایش فروش آن کمک می کند بلکه به توسعه خط محصول در آینده نیز کمک می کند.

برندینگ یک فرآیند اهراز هویت برای هر کمپانی خواهد بود. در واقع برند برای یک کمپانی مثل پروفایل برای یک فرد است. برندسازی به ارتباط های بهتر شما با مشتریان کمک میکند. پس اگر شما میخواهید که در جامعه و بین مردم بدرخشید باید روی برند خود کار کنید و از برندتان هویت خود را بسازید.
برند هویت یک کمپانی است. یک کمپانی بدون داشتن هویتی واضح و روشن نمیتواند به راحتی در رقابت ها شرکت کند. برند شما، موفقیت و بر سر زبان ها بودن سیستم کاری شما را تامین میکند. پس اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد، جای اینکه مشتریان دنبال شما باشن ، شما باید با هزینه های گزاف و حتی بیشتر از بودجه به دنبال مشتری بگردید.

عملکردهای مدیریت برند

مدیریت برند زیر مجموعه مدیریت بازاریابی را تشکیل می دهد. این درست از بدو تولد برند تا زمانی که زمان از بین رفتن آن وجود دارد، با توسعه کلی برند سروکار دارد. کارکردهای مدیریت برند شامل موارد زیر می شود:

  • شناسایی بازار هدف ایده آل، درک اینکه چه چیزی آنها را در انتخاب یک محصول نسبت به سایرین و قرار گرفتن برند در همان دامنه انگیزه می دهد.

  • ایجاد یک پیام تجاری ایده آل که هم با نیازهای بازار هدف و هم با گزاره ارزش پیشنهادی طنین انداز باشد.

  • با استفاده از تقریبا هر نقطه لمس ممکن، ارتباط با وعده برند به مشتریان اطلاع رسانی می شود.

  • تلاش برای ایجاد ارزش برند و اندازه گیری آن هر از گاهی.

  • مدیریت معماری برند و اطمینان از ساختار و ارتباطات زیر برندها با ساختار اصلی برند و سیاستهای ارتباطی.

  • ساختن هویت برند و اطمینان از هماهنگی آن با تصویر برند در بازار.

  • رسیدگی به ارتباط با برند در بازار

  • پیش بینی و پاسخگویی به نیازهای هویت جدید برند

پولی و هم غیر پولی افزایش می دهد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email