فضای خوشایند مدرسه: بدون آن‌ ها هیچ هستیم و با آن ها یک گروهیم

معرفی رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای
آموزش دروس

فضای خوشایند مدرسه: بدون آن‌ ها هیچ هستیم و با آن ها یک گروهیم

ایجاد یک فضای کاری خوشایند در مدرسه کاری ساده و ضروری است. اگر کارکنان شما دل‌مرده، افسرده و ترشرو باشند، این حالات در کارشان، برخوردشان با والدین، دانش‌آموزان و همکاران، ارتباطشان با دیگران و به خصوص چگونگی همکاری‌شان با شما و برای شما منعکس می‌‌گردد.

گفتن یک صبح بخیر مؤدبانه و از صمیم قلب هزینه‌ای ندارد. اطمینان حاصل کردن از اینکه همه حاضرین در جلسه چای یا قهوه دارند، وظیفه‌ای تحمیلی نیست. پرسیدن «امروز حالت چطور است» تنها یک لحظه وقت می‌گیرد. سه قانون محل کار عبارت اند از:

  • رفتار مودبانه
  • رفتار دوستانه
  • رفتار مهربانانه

همه، مدیرانی را می‌شناسیم که فریاد می‌زنند و گاه بی‌ادبی می‌کنند، همانند دایناسورها آن‌ها یک گونه در حال انقراض‌اند و حال آنکه شما رو به جلو حرکت می‌کنید. همه افراد مستحق:

  • احترام
  • رفتار متمدنانه
  • شأن مناسب

هستند.

اگر نمی‌توانیم اینها را به دیگران بدهیم، نباید مدیر شویم. اما مطمئناً شما می‌توانید. ایجاد فضای کاری خوشایند ساده است و از بالا به پایین شروع می‌شود. این شغل شما و مسئولیت شماست که شاد، مؤدب، باملاحظه و مفید باشید. افراد یکی از مهم‌ترین منابع شما هستند؛ ابزارهای شما، اسلحه شما برای موفقیت‌های گروهی است. بدون آن‌ها شما هیچ هستید، و با آنان یک گروه هستید. از آن‌ها با مهربانی استفاده کنید و هرگز از آن‌ها سوءاستفاده نکنید. حقیقتاً به آنان و زندگی‌شان توجه داشته باشید. برای این کار وقت بگذارید؛ حتی اگر وقت ندارید. گمان می‌کنم کلمه‌ای که به دنبال آن هستم یک تعارف باشد؛ یک مفهوم قدیمی … طوری باشید که قدرت جابه‌جا کردن کوه‌ها، گشودن درهای بسته و واداشتن به کار را در مواقعی که به طور معمول نمی‌پذیرند، داشته باشید.

بدون آن‌ها هیچ هستیم و با آنان، یک گروهیم.

 

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، ‍شيـوه نامه ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده در سال تحصيلي 1404-1403 ارسال مي گردد. مقتضي است مديران محترم ضمن اطلاع رساني مطلوب به اوليا و دانش …

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
شيوه نامه نقل و انتقالات سال 1403

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، به پيوست بخشنامه شماره 10 / 710 مورخ 29 / 02 / 1403 معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت متبوع با موضوع دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگيان در سال تحصيلي 1404 – 1403 جهت …

Print Friendly, PDF & Email