r
آموزش دروس

نرم افزار آماری R و R Studio

تفاوت نرم افزار R و R Studio

تفاوتی که این دون نرم افزار با یک دیگر دارند در این است که نرم افزار R Studio نسخه گرافیکی و توسعه یافته نرم افزار R است.

معرفی زبان برنامه نویسی R :

یکی از زبان های برنامه نویسی و ابزار های پر کاربرد برای داده کاوی که به منظور انجام محاسبات آماری و تحلیلی بر روی داده ها وجود دارد زبان R می باشد که به صورت متن باز و رایگان است. البته این نرم افزار دو نسخه دیگر هم دارد که متن باز نیستند یکی برای پردازش داده های کلان (Big Data) و دیگری برای محاسبات ابری نیز دارد.

کاربرد های نرم افزار R :

نرم افزار R در رشته های علوم پایه و رشته های مختلف پزشکی، فنی و غیره که به نوعی با محاسبات آماری سر و کار دارند، کاربرد دارد. برخی از رشته هایی که نرم افزار R بیشتر در آن ها استفاده می شوند عبارت اند از: رشته بیوانفورماتیک یا زیست داده ورزی که دانش استفاده از آمار و احتمالات و علوم کامپیوتر در زمینه زیست شناسی مولکولی یا بیولوژی می باشد.

تاریچخه زبان نرم افزار R :

پروژه زبان برنامه نویسی R در سال ۱۹۹۵ توسط Robert Gentleman و  Ross Ihaka در گروه آمار دانشگاه Auckland نیوزلند بوجود آمد. این زبان برنامه نویسی به صورت متن باز و رایگان و تحت لایسنس GPL عرضه شده است. در حال حاضر این زبان به دلیل وجود قابلیت ها و امکانات فراوان از سوی مشتریان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله مزایایی نرم افزار R :

یکی از مزایای مهم زبان R حجم بالای داکیومنت و مستندات آن است که می توانید در سایت های مرجع این زبان (r-project.org و cran.r-project.org) مشاهده کنید. زبان R تکنیک های زیادی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد که به چند نمونه اشاره می کنیم:

  • تکنیک های کار با داده های مبتنی بر داده های فضا و مکان پردازش ها
  • تکنیک های مصور سازی
  • تکنیک های خوشه بندی
  • تکنیک های کاوش متن
  • تکنیک های رده بندی
  • تکنیک هایی در خصوص تحلیل داده های شبکه های اجتماعی
  • تکنیک های پردازش و پیش پردازی داده ها

علاوه بر این ها امکان اجرای آن بر روی سیستم عامل هایی پر استفاده مانند یونیکس و لینوس، ویندوز و مک فراهم است.

 


Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email