چند نکته که باید بعد از خرید تلویزیون سونی بدانید!

دسته‌بندی نشده

اگر تلویزیون های سونی را بر اساس نوع صفحه نمایش تقسیم‌بندی کنیم، این کمپانی ژاپنی به‌طور کلی از دو نوع پنل OLED و LCD برای ساخت تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند؛ پنل‌های اولد سونی را عموما ال جی تامین می‌کند. پنل اولد می‌تواند تاریکی مطلق را نمایش دهد و با توجه به روشنایی صفحه نمایش، کنتراست بیشتری داشته باشد. میلیون‌ها پیکسل در هر تلویزیون سونی با پنل OLED تعبیه شده است که هرکدام به‌طور مجزا نوردهی و کنترل می‌شوند. به این ترتیب عمق رنگ و کنتراست برای تصاویر تقویت شده و می‌توان جزئیات و بافت‌های واضح‌تری را در صحنه‌های تاریک نمایش داد.

خرید تلویزیون سونی با پنل OLED برای تماشای فیلم و سریال، بازی و محتوای HDR پیشنهاد می‌شود. تلویزیون های OLED سونی که به تراشه XR مجهز هستند تا به بهترین شکل تصاویر و ویدئوها را پردازش کنند. همچنین این تراشه اشباع رنگ و روشنایی هر تصویر را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بتواند سایه‌هایی طبیعی همراه با جزئیات را نمایش دهد.

تاریخچه سونی

کمپانی سونی SONY یک شرکت چندملیتی مستقر در ژاپن است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی به‌شمار می‌رود. سونی بزرگ‌ترین سازنده‌ی کنسول بازی خانگی و بزرگ‌ترین ناشر بازی‌های ویدئویی نیز محسوب می‌شود. بخش سرگرمی سونی در حوزه‌ی موسیقی از ناشران بزرگ این صنعت و در حیطه‌ی فیلم و سینما یکی از جامع‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای است.

سونی غیر از تلویزیون، با تولید حسگرهای تصویری هم بخش قابل توجهی از بازار دوربین و لنز را در اختیار دارد. این شرکت پس از اتمام جنگ جهانی دوم و در سال 1946 با 8 کارمند در قالب یک فروشگاه لوازم الکترونیکی شروع به کار کرد. نام این فروشگاه در ابتدا «شرکت مهندسی مخابراتی توکیو» بود که اولین ضبط صوت ژاپنی به نام Type-G را ساخت. موسسان آن بعدها در سال 1958 نام شرکت خود را به سونی تغییر دادند.

اولین تلویزیون ترانزیستوری قابل حمل در جهان را سونی در سال 1960 تولید کرد. این تلویزیون از 23 ترانزیستور و 19 دیود تشکیل شده بود که ابعاد کوچکی داشت. در عصری که تصور بر این بود که تلویزیون‌ها از لوازم اتاق نشیمن محسوب می‌شوند، این دستگاه برای استفاده شخصی مناسب بود. 8 سال طول کشید تا سونی نخستین تلویزیون رنگی را تولید کرد. اولین محصول سری Trinitron روشنایی بیشتری نسبت به سایر محصولات ارائه می‌کرد و این نقطه عطفی بود که برتری سونی را در تلویزیون‌های رنگی به همراه داشت. غول ژاپنی اولین تلویزیون HD برای مصارف خانگی را در سال 1990 تولید و روانه‌ی بازار کرد. چند سال بعد نیز به سراغ تولید تلویزیون با صفحه تخت و سپس LCD رفت. سونی در سال 2010 اولین HDTV با پشتیبانی از گوگل TV را به بازار عرضه کرد و پس از آن به تولید سری براویا مشغول شد.

چگونه گوشی خود را به تلویزیون سونی متصل نماییم؟

به تازگی برنامه هایی روی گوشی و تلویزیون تعبیه شده است که شما به کمک آنها میتوانید بین این دو وسیله ارتباط برقرار نمایید. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه گوشی خود را به تلویزیون سونی متصل نماییم:

  • برای اتصال گوشی خود به تلویزیون سونی در صورتی که سیستم عامل گوشی شما ios است، باید از برنامه smart tv استفاده نمایید.
  • در صورتی که سیستم عامل گوشی شما اندورید است، باید از برنامه miracast استفاده نمایید. طبق راهنمای فارسی استفاده از تلویزیون سونی با این کار میتوانید فیلم ها و بازی های دورن گوشی خود را روی تلویزیون خود مشاهده نمایید.

 

نحوه اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

یکی از امکانات و قابلیت های تلویزیون های سونی، اتصال آنها به اینترنت می باشد. در صورتی که قصد دارید تلویزیون خود را به اینترنت متصل کنید، می توانید مطابق با آموزش نحوه اتصال تلویزیون سونی به اینترنت که در ادامه برای شما آورده ایم، عمل کنید:

  • برای انجام این کار ابتدا برای ورود به منوی تلویزیون خود دکمه Menu را انتخاب نموده و سپس وارد بخش Setup شوید.
  • در این مرحله می توانید گزینه Network Selection را انتخاب کنید.
  • سپس وارد بخش Wireless Network Setup شوید و گزینه Internet Protocol Setup را به حالت Auto تغییر دهید.
  • پس از طی کردن این مراحل می توانید گزینه Acces Point Select را انتخاب کنید تا بتوانید شبکه های وایرلس را مشاهده نمایید.
  • از میان شبکه های نمایش داده شده، شبکه مدنظر خود را انتخاب نموده و پسورد آن را وارد کنید.

سخن اخر

در هنگام فروش تلویزیون های سونی از سوی کمپانی آن به شما دفترچه راهنمای فارسی استفاده از تلویزیون سونی نیز تقدیم میگردد تا شما از تمام مراحل به صورت اصولی اطلاع داشته باشید. همچنین برای مقایسه قیمت تلویزیون های سونی و انتخاب بهترین مدل میتوانید از مشاوران حرفه ای در زمینه کمک بگیرید تا بهترین تلویزیون این برند را خرید نمایید.

 

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email
پد فیزیو تراپی
دسته‌بندی نشده
نقش و کاربرد پد اسفنجی در فیزیوتراپی

پد اسفنجی 10*10، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد بنابراین از این پد می‌توان در نقاط مختلف بدن بخصوص نقاطی که دارای برجستگی استخوانی و مفاصلی هستند، استفاده نمود.

Print Friendly, PDF & Email