چگونه یک انیماتور شویم؟گام اول

چگونه یک انیماتور شویم؟
آموزش دروس

اولین گام

نوشیکا-find a way to reach target-how to become an animator-انیماتور

اگر شما به انیمشن علاقه دارید و اراده قدم گذاشتن در این مسیر را دارید شاید  اولین سوالی که در ذهن شما شکل بگیرد این باشد  که برای رسیدن به هدفتان، یعنی یک انیماتور حرفه‌ای شدن ، چه مسیری پیش روی خود دارید؟ از کجا باید شروع کنید؟چه ویژگی هایی را باید در خود تقویت کنید؟ و سوالاتی از این جنس…

خب اصلا نگران نباشید من به زبانی ساده و آسان به شما می گویم که چه مسیری پیش روی خود دارید.
در ابتدا باید بدانید که همکاران آینده شما، یعنی انیماتورها دقیقا چه کاری می کنند و در چه زمینه هایی فعالیت می کنند.

 انیماتور ها چه می کنند؟

خب حالا باید درک درستی از شغل و تخصص های انیماتورها داشته باشید، بنابراین می توانید مطمئن باشید که  مهارت های لازم برای یک انیماتور حرفه ای شدن را در خود دارید یا باید تقویت کنید.
تقریبا می توان گفت همه انیماتورها شخصیت ها  و یا تصاویر را  ابتدا در ذهن خود ترسیم می کنند و سپس با استفاده از ابزار هایی مخصوص، آنها را در دنیای دیجیتال یعنی بستر گسترده کامپیوتر پیاده سازی می کنند، سپس  با متحرک سازی به آن ها  جان می بخشند و در زمینه های مختلف  آنها را به کار می گیرند.

walk-cycle-preview-نوشیکا- how to become an animator-انیماتور

اکنون که با مضمون اصلی و قالب عمومی کار انیماتورها آشنا شدید، با هم به ملاقات دسته های مختلف آنها می رویم و درباره ی کار های آنها بیشتر آشنا می شویم.

 چند دسته انیماتور داریم؟

نوشیکا- how to become an animator-office work-انیماتور

 

گروهی از انیماتورها تصاویری را ایجاد می کنند که توسط استودیوهای فیلم سازی مانند پیکسار یا والت دیزنی و آژانس های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.
گروهی دیگر داستان هایی را تهیه می کنند که توسط مدیران تلویزیون یا سینما برای برنامه تلویزیونی یا  فیلمبرداری آنها استفاده می شود.
این نمایشنامه ها نشان می دهد که چه چیزی روی صفحه نمایش دیده خواهد شد، مثلا جایی که بازیگران یا همان شخصیت های داستان ایستاده اند.

 

 

 

نوشیکا- how to become an animator-special effect-انیماتور

گروهی از انیماتورها جلوه های ویژه ی بصری  ایجاد می کنند که در فیلم های سینمایی، تله فیلم ها، نمایش های تلویزیونی ظاهر می شود.
کار این انیماتورها دستکاری در صحنه های مختلف است، به طوری که درون جلوه‌های بصری در واقع ترکیبی از نماهای واقعی و تصاویر غیر واقعی از محیط را به نمایش می گذارند و کار انها به دلیل اینکه ساخت محیط واقعی به آن شکل، غیرعملی، گران و خطرناک است، بسیار مهم و کار آمد به حساب می آید. آنها تصاویر را با استفاده از نرم‌افزارهای ساخت انیمیشن و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام می دهند.

 

 

 

video games-نوشیکا- how to become an animator-انیماتور

گروهی از انیماتورها همچنین به عنوان طراحان، در انیمیشن کامپیوتری،  طراحان بازی ها فعالیت می کنند. آنها محیط عمومی بازی، داستان و طراحی شخصیت‌ها را بر عهده دارند و برداشت اولیه خود را، با کمک ابزارهایی که در اختیار دارد عملیاتی می‌کند. این انیماتورها، دارای مهارت‌های تخصصی در این زمینه هستند است.

 

 

 

 

 

super man-نوشیکا- how to become an animator-انیماتور

و در میان این دسته بندی، گروهی از انیماتورها هستند که در باره ی هر کدام از این مهارت های گفته شده کمی آشنایی دارند و آنها اغلب به صورت آزاد و انفرادی  فعالیت می کنند. یعنی ممکن است در دسته های مختلف وهمچنین در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشند.

 

 

 

کارِ گروهی

team work-نوشیکا- how to become an animator-انیماتور

خب تا اینجا ما با گروه های مختلف از انیماتورها آشنا شدیم و یک دید کلی از زمینه های کاری آنان پیدا کردیم، حالا ما می دانیم که بعد از به دست آوردن مهارت های لازم، در چه محیط هایی باید از این مهارت ها استفاده کنیم. اما تا اینجای کار یک ویژگی تقریبا بین همه ی دسته ها یکسان بود، بله آن ویژگی چیزی نیست جز قابلیت کار گروهی که اولین مهارتی است که یک انیماتور باید در خود تقویت کند.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email
پد فیزیو تراپی
دسته‌بندی نشده
نقش و کاربرد پد اسفنجی در فیزیوتراپی

پد اسفنجی 10*10، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد بنابراین از این پد می‌توان در نقاط مختلف بدن بخصوص نقاطی که دارای برجستگی استخوانی و مفاصلی هستند، استفاده نمود.

Print Friendly, PDF & Email