روت انروید یا موبایل!!!

اخبار

روت انروید یا موبایل!!!

روت در لغت به معنای ریشه و اصطلاحاً روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندرویدیتان. وقتی گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید در قسمت تنظیمات یا Settings می‌توانید گزینه‌های زیادی را به دلخواه خود تغییر دهید اما این تنظیمات تنها چیزهایی هستند که سازنده گوشی اجازه تغییر در آن‌ها را داده است.

حال آن‌که با روت کردن می‌توانید هر تغییری که دلتان خواست در گوشی بدهید. روت کردن گارانتی دستگاه شما را باطل می‌کند (هر چند که می‌توانید دستگاه را مجدداً آنروت کنید) و کمی ریسک هم دربر دارد اما اگر طبق راهنماها عمل کنید هیچ‌گاه به مشکلی بر نخواهید خورد. پس آیا روت کردن ارزش کمی ریسک را دارد؟ به نظر ما بله.

یکی از بهترین نکات در مورد سیستم عامل اندروید، میزان انعطاف‌پذیری و قابلیت سفارشی‌سازی آن است. اندروید به شما اجازه می‌دهد که آن را هر طور دوست دارید استفاده کنید و این به معنی تغییر لانچر و یا راه‌اندازی یک مجموعه از تابع‌های خودکار یکتا با Tasker است. اما برای برخی افراد این مقدار هم کافی نیست. به همین جهت است که بسیاری از افراد اقدام به روت کردن گوشی اندروید می‌کنند تا کنترل کاملی یا دست کم تقریباً کاملی روی دستگاه خود داشته باشند.

اگر به این کار علاقه‌مند هستید، اما در مورد این میزان از هک کردن دستگاه محبوبتان تردید دارید، در این صورت ابتدا همه چیز را در مورد روت کردن گوشی اندرویدی بدانید. این کار در عمل آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید و تا زمانی که همه چیز را مطالعه کرده و دستورالعمل‌ها را به دقت رعایت کنید، گوشی اندرویدی‌تان هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد.

روت کردن گوشی یعنی چه؟

با این که ممکن است روت کردن گوشی کار عجیبی به نظر می‌رسد، اما روت کردن صرفاً به معنای کسب دسترسی به فرمان‌ها، سیستم فایل و مکان پوشه‌هایی است که معمولاً در دسترس کاربر نیستند. روت کردن گوشی اندرویدی را می‌توان به معنی ارتقا از یک کاربر عادی به کاربر با دسترسی‌های مدیر تصور کرد. این کار آزادی‌ها و ریسک‌های بیشتری که ناشی از کنترل بیشتر روی دستگاه است با خود به همراه دارد. مانند هر چیز دیگر، قدرت بیشتر به معنی مسئولیت بیشتر است.

به طور خاص، روت کردن گوشی اندروید به معنی تبدیل شدن به یک superuser است که یک تابع لینوکس است که ممکن است با آن آشنا باشید. به این ترتیب از دیدگاه‌های مختلف شاید این کار را معادل چیزی بدانید که از اول هم باید وجود می‌داشت.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی روت شده نصب و اجرا کنند که نیازمند دسترسی‌های خاص هستند و به این ترتیب محدودیت نرم‌افزارهای نصب شده از سوی تولیدکننده یا فروشنده را دور بزنند و حتی اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را که از سوی این افراد به گوشی اضافه شده است حذف نمایند. دسترسی روت حتی در مواردی که بخواهید چیزهای ساده‌ای مانند فونت‌های سفارشی را روی گوشی امتحان کنید، لازم خواهد بود. روت کردن گوشی اندروید می‌تواند به معنی قفل‌گشایی قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن‌ها و لانچرهای خاص نیز باشد.

امروزه روت کردن گوشی دیگر یک گام ضروری برای فلش کردن ROM سفارشی نیست. با این حال توصیه می‌شود که گوشی اندروید را جهت استفاده از برخی قابلیت‌های جذاب آن روت کنید.

معایب روت کردن گوشی چیست؟
روت کردن اندروید و مزایا و معایب آن

۱- حذف گارانتی و ضمانت گوشی
پس از روت کردن گوشی اندروید خود، دیگر آن تحت پوشش گارانتی نخواهد بود و با رخ دادن مشکلاتی اعم از خراب شدن سخت افزاری و… نمی‌توانید از گارانتی آن استفاده نمایید.

۲- گوشی شما تبدیل به آجر خواهد شد!
به طور کلی گوشی‌ای که روت می‌شود، عملکرد آن ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود و از آنجایی که گارانتی شما آن نخواهد شد، همانند این است که یک آجر در جیب خود گذاشته اید و هر آن ممکن است آسیبی به آن وارد شود و هزینه گران قیمتی را باید بپردازید.
روت کردن اندروید و مزایا و معایب آن
۳- ویروسی شدن سریع
گوشی‌هایی روت می‌شوند، به سادگی می‌توانند ویروسی شوند و مالکان این گوشی‌ها برای از بین بردن ویروس‌ها با استفاده‌های از برنامه‌های جانبی، رام گوشی را فلش می‌کنند تا ویروس‌های موجود از بین بروند.

مزایای روت کردن گوشی چیست؟
روت کردن گوشی همراه با معایب موجود دارای مزایای متعددی نیز می‌باشد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

۱- اجرای برنامه‌های مخصوص
با استفاده از روت کردن گوشی می‌توانید به سادگی تمام برنامه‌هایی که در حالت عادی گوشی شما باز نمی‌کنند را باز کنید و از آن استفاده نماید.

۲- حذف برنامه‌های دیفالت و نصب شده از قبل گوشی
پس از خرید تلفن و یا پس از بازنشانی کارخانه اسمارت فون خود مشاهده نموده اید که گوشی شما با تعدادی برنامه دیفالت یا پیش فرض اجرا می‌شود که ابن برنامه‌ها به هیچ وجه قابل حذف نمی‌باشند و برای حذف باید گوشی اندرویدی خود را روت کنید.

۳- خالی کردن حافظه گوشی
بطور معمول بصورت خواه ناخواه پس از آنکه شما برنامه یا برنامه‌هایی را در گوشی خود نصب می‌کنید، در حافظه گوشی ذخیره می‌شوند و نمی‌توانید این میزان دیتا را در اس دی کارت ذخیره کنید. اما پس از روت کردن گوشی می‌توانید به سادگی تمام تمام برنامه‌های نصب شده را همراه با دیتا آن‌ها در اس دی کارت ذخیره کنید و به مرور حافظه گوشی خالی خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، ‍شيـوه نامه ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده در سال تحصيلي 1404-1403 ارسال مي گردد. مقتضي است مديران محترم ضمن اطلاع رساني مطلوب به اوليا و دانش …

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
شيوه نامه نقل و انتقالات سال 1403

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، به پيوست بخشنامه شماره 10 / 710 مورخ 29 / 02 / 1403 معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت متبوع با موضوع دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگيان در سال تحصيلي 1404 – 1403 جهت …

Print Friendly, PDF & Email