جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی رشته مهارتی شبکه و نرم افزار رایانه68810

رشته های فنی و حرفه ای

shabake

جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی رشته مهارتی شبکه و نرم افزار رایانه68810

معرفی رشته

رشته کامپیوتر یکی از رشته های زیر مجموعه گروه خدمات در شاخه ی فنی و حرفه ای است که هر دانش آموز پس از طی کردن سال تحصیلی اول دبیرستان می تواند در طی یک دوره دوساله ودر یکی از هنرستان های کاردانش یا فنی حرفه ای دیپلم کامپیوتر بگیرد .لازم بذکر است که کنکور هنرستان براساس دروس فنی و حرفه ای برگزار می شود و دانش آموزان کاردانش می بایست دروس اختصاصی را از کتاب های فنی و حرفه ای مطالعه کنند.

این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیاری داشته و تا مقطع دکتری تدریس می‌شود. گفتنی است که رشته ی مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که البته این دو گرایش در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.

گرایش سخت افزار

هر کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار است که در این میان سخت افزار جزء فیزیکی کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک‌ها می‌شود. اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی، سخت افزار نامیده می‌شود.

گرایش نرم افزار

نرم افزار جزء غیر قابل لمس کامپیوتر است. برنامه‌ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می‌بخشد و اصولا به برنامه ای گفته می‌شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده باشد. نرم افزار‌ها را می‌توان به دو رده ی کلی دسته بندی کرد که عبارت اند از: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزارهای سیستمی برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ها را می‌نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می‌کنند. این گونه برنامه‌ها معمولا عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می‌شوند.

رشته کامپيوتر به طور کلي رشته پويايي است و شخصيکه اين رشته را انتخاب مي کند بايد قدرت تجزيه و تحليل مسايل را دارا باشد همچنين بتواند در راستاي هدف مسايل را به زير شاخه هاي کوچک تقسيم کندو بارها و بارهامسئله اي را آزمون و خطا کند تا بتواند به هدفش برسد.در دنياي کنوني که رايانه درتمام کارهاي کنترلي ،محاسباتي،توليدي و …..حرف اول را مي زند و به عنوان ابزاريبراي رشته مهندسي کامپيوتر مي باشد ،باعث شده اين رشته اهميت خاصي داشته باشد.اگررشته مهندسي کامپيوتر را به عنوان رشته تحصيلي انتخاب مي‌کنيد بايد انسان ماجراجوييباشيد و با طبع هميشه در حال پيشرفت اين رشته سازگار باشيد و همچنين به درس رياضيات علاقه مند باشيد و بتوانيد خلاق باشيد و همچنين از ابزار و امکانات در جهت هدف استفاده نماييد.در ضمن بايد بتوانيد مديريت يک پروژه را در دست بگيريد.همچنين بايد منابع به روز را پيدا کرده و دانش خود را مطابق با تازه هاي به روز نماييد. چون تقريبا تمام کتب و منابع موجود در اين رشته به زبان انگليسي است و اين منابع واطلاعات به سرعت در حال تغيير هستند و امکان سريع ترجمه آنها نيز به فارسي وجودنداردو اين که تقريبا کد نويسي نيز به زبان انگليسي نزديک است از اينرو تسلط کافي به زبان انگليسي در اين رشته بسيار مهم است.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانل باتیس
دسته‌بندی نشده
پانل باتیس

یکی از مزایای سقف و دیوارهای کاذب، پوشش دهی تاسیسات ساختمان و لامپ‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با انجام زیرساخت‌های لازم، هر تعداد لاین نوری که مایل بودید را در سقف و دیوار کاذب نصب کنید.

Print Friendly, PDF & Email
تجارت الکترونیک
آموزش دروس
ده فرمان برای راه‌اندازی یک وبگاه تجارت الکترونیک

فرق ندارد شما توانایی تولید یک محصول را دارید یا مهارت انجام خدماتی خاص. می‌توانید کسب‌وکار خود را با تجارت الکترونیک، از یک کسب‌وکار کوچک و محلی به یک شرکت بزرگ و گسترده بین‌المللی تبدیل کنید. در این نوشتار به مراحل اولیه راه‌اندازی یک ‌وبگاه تجارت الکترونیک می‌پردازیم.

Print Friendly, PDF & Email
فکر کردن
آموزش دروس
فکر کردن درباره «فکر کردن»

مقاله‌ی پیش رو یکی از نوشته‌های مجموعه مقالاتی درباره‌ی چیستی تفکر، ابعاد آن و اصول و روش‌های پرورش تفکر در دانش‌آموزان است. برای شروع لازم است اول بدانیم دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ تفکر چیست؟ چه انواعی دارد؟ چه نقشی در وجود انسان ایفا می‌کند؟

Print Friendly, PDF & Email