شيوه نامه ثبت نام مدارس

دستورالعمل
آموزش دروس

 ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس آغازي مهم و سرنوشت ساز در رشد و بالندگي فرزندان ميهن عزيز اسلامي و نقطه پيوند دو نهاد مقدس خانه و مدرسه و زمينه ساز برنامه ريزي در اجراي مأموريت هاي مهم نظام تعليم و تربيت است.

اعتبار آموزش و پرورش و اعتماد مردم به اين نهاد مقدس  بزرگترين سرمايه اجتماعي ما است  حفاظت از اين اعتبار و اعتماد در گرو نحوه ورود ما به بحث ثبت نام است و جلب اعتماد مخاطبان اعم از دانش آموزان و اولياء بايد در اولويت كاري ما باشد.

انتظار مي رود با رعايت اصول شفافيت، عدالت محوري،مردم داري، قانون مداري و فساد ستيزي و با تشكيل ستادهاي فرعي ثبت نام در نواحي مختلف شهرو همچنين به كارگيري تجارب گذشته، تدابير موثر در زمينه ثبت نام به موقع همه دانش آموزان انديشيده شود.

نگاه برنامه محوري و ارائه تصوير از اقداماتي كه مي‌خواهد اتفاق بيفتد مي تواند همكاري و همراهي خانواده ها و در نتيجه هم افزايي را به دنبال داشته باشد.

به همين منظور دستوالعمل اجزايي ثبت نام دانش آموزان با شعار”ثبت نام مطلوب  ، عدالت محوري و خانواده مداري”به پيوست ارسال مي گردددر همين راستا انتظار مي رود پس از تشكيل ستاد هاي فرعي ثبت نام در نواحي شش گانه شهرستان ورامين ستاد متناظر ثبت نام در مدارس تشكيل شود و با بكارگيري تجارب گذشته و تلاش جهادي تدابير موثري در زمينه ثبت نام به موقع همه دانش آموزان اتخاذ و زارش اقدامات صورت گرفته  به مسئول ستاد ثبت نام منطقه ارسال شود.

1-معاون آموزش ابتدايي به عنوان مسئول كارگروه كيفيت بخشي و ثبت نام معرفي مي گردد.

2-ستاد ثبت نام مدارس بر اساس چارت اجرايي مدارس تشكيل شود و كليه اقدامات انجام شده به صورت گزارش هاي مصور در بازه هاي زماني  پانزدهم خرداد، اول تير ، پانزدهم تير، اول مرداد از طريق اتوماسيون به كارتابل مسئول ستاد ثبت نام منطقه ارسال شود.

3-شناسايي تحليل مسائل فرايند ثبت نام و كاربست راه حل‌هاي مؤثر در راستاي اجراي صحيح قوانين و مقررات جهت رفع نارسايي‌ها در دستور كار قرار گيرد

4-حقوق دانش آموزان و والدين در موضوع ثبت نام نظير عدم دريافت وجوه غيرمجاز، زمان و محدوده بندي ثبت‌نام و… به نحو مقتضي از طريق توليد محتواي مناسب نصب اطلاعيه در محل ثبت نام انجام مصاحبه‌هاي خبري و … اطلاع رساني شود.

5-سهميه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعيت جغرافيايي جنسيت و دوره تحصيلي، تعيين و به شيوه مناسب توسط مسئولين ستاد هاي فرعي ثبت نام اطلاع رساني مي شود.

5-به منظور اجراي تكاليف مقرر در قانون حمايت از اطفال و نوجوانان و جلوگيري از ايجاد وضعيت بازماندگي از تحصيل افراد لازم التعليم در جذب حداكثري لازم التعليمان دوره ابتدايي و پيگيري ثبت‌نام دانش آموزان ميان پايه اقدام مؤثر انجام شود.

6-به منظور رعايت بهداشت و حفظ سلامت دانش آموزان والدين و همكاران در طول فرايند ثبت نام اجراي دقيق دستورالعمل‌هاي بهداشتي در محل ثبت‌نام ضروري است.

7-جهت تسهيل ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارك هويتي ايراني در چارچوب ضوابط و مقررات اعلامي اقدام و در مورد اتباع خارجي حسب دستورالعمل ابلاغي هماهنگي‌هاي لازم با فرمانداري‌ها به عمل آيد.

8-براي هر دانش‌آموز پرونده تحصيلي( فيزيكي و الكترونيكي) تشكيل مي‌شود كه بايد حاوي اطلاعات و مستندات زير باشد:

مشخصات هويتي(شناسنامه/ كارت ملي) (استعلام الكترونيكي هويت از طريق سامانه سازمان ثبت‌احوال كشور)

كارنامه‌ها و گواهينامه‌هاي تحصيلي(به استثناي پايه اول){پايه هاي ورودي هفتم و دهم كارنامه آخرين سال (ششم و نهم)و گواهينامه پايان دوره }

شناسنامه سلامت

عكس

فرم اطلاعات فردي و خانوادگي

نمون برگ تعهد دانش‌آموز و ولي قانوني وي به رعايت مقررات انضباطي مدرسه

سوابق مشاور‌هاي (تحصيلي، تربيتي و شغلي) و برگ هدايت تحصيلي پايه نهم

رأي يا نامه از مراجع ذي‌صلاح (در موارد خاص از قبيل دانش‌آموزان فاقد مدارك هويتي، فوت پدر، متاركه و طلاق والدين، حضانت)

تبصره– افرادي كه با استفاده از ارزشيابي مدارك تحصيلي خارجي يا برابر مقررات با شركت در امتحان تعيين پايه، مجاز به ادامه تحصيل مي‌شوند، نياز به كارنامه تحصيلي سنوات قبل ندارند.

 

9-به منظور نظارت همگاني بر فرايند ثبت‌نام شكايات و گزارش‌هاي مردمي پوستر مربوط به سامانه پاسخگويي به شكايات www.shekayat.medu.ir در محل مناسبي در معرض ديد مراجعين قرار گيرد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، ‍شيـوه نامه ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده در سال تحصيلي 1404-1403 ارسال مي گردد. مقتضي است مديران محترم ضمن اطلاع رساني مطلوب به اوليا و دانش …

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
شيوه نامه نقل و انتقالات سال 1403

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، به پيوست بخشنامه شماره 10 / 710 مورخ 29 / 02 / 1403 معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت متبوع با موضوع دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگيان در سال تحصيلي 1404 – 1403 جهت …

Print Friendly, PDF & Email