راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در جوار صنایع زنجان

معاون آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در جوار صنایع یکی از برنامه‌های مهم است، گفت: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز در این استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

وهاب ادیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای ایجاد هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در جوار صنایع بزرگ استان با چند واحد تولیدی وارد مرحله انعقاد قرارداد شده‌ایم چرا که معتقدیم راه‌اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع علاوه بر فراهم کردن زمینه تربیت نیروی دارای مهارت، می‌تواند محلی برای تامین نیروی انسانی واحدها نیز باشد.

وی تصریح کرد: فرآیند ایجاد هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در جوار صنایع بزرگ استان با اعلام آمادگی چند واحد تولیدی وارد مرحله انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد شده است. در این راستا در گام نخست مذاکراتی با شرکت ایران‌ترانسفو زنجان و سیم و کابل ابهر انجام شد و این واحدها از ایده تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، استقبال کردند.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایعی که نیازمند نیروی ماهر هستند، در دستور کار است، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع برای این منظور منعقد می‌شود، قرار است کلاس‌های دروس عملی دانش‌آموزان در محل شرکت‌ها و احدهای تولیدی و صنعتی برگزار شود.

ادیبی همچنین راه‌اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع را در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و شعار هر دانش‌آموز یک مهارت دانست و گفت: توسعه عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی هنرستان در جوار صنایع است.

وی افزود: اکنون ورود به دانشگاه آسان، ولی ایجاد شغل بسیار سخت است از این جهت گسترش هنرستان‌ها در جوار صنایع می‌تواند کمک قابل توجهی در ایجاد شغل داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email
پد فیزیو تراپی
دسته‌بندی نشده
نقش و کاربرد پد اسفنجی در فیزیوتراپی

پد اسفنجی 10*10، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد بنابراین از این پد می‌توان در نقاط مختلف بدن بخصوص نقاطی که دارای برجستگی استخوانی و مفاصلی هستند، استفاده نمود.

Print Friendly, PDF & Email