ظرفیت فنی و حرفه‌ای تراز کار‌آفرینی را بالا می‌برد

اخبار کارو دانش
اخبار

یوسف اکبری در حاشیه مراسم آغاز نمادین طرح بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر با درایت مقام معظم رهبری مبتنی بر یک شعار و پیام فراگیر و اغلب اقتصادی در شکستن توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی اظهار داشت: اینکه عده‌ای بخواهند این نامگذاری‌ها را یک مسئله تعارفی و عادی بدانند اشتباه محض است چرا که این نامگذاری‌ها باید نگاه و بینش عمیق ما را در حوزه‌های مختلف زمینه‌ساز شود چرا که ما با آینده‌نگری و عمق بیشتر درایت و تیزبینی می‌توانیم با یک بسیج عمومی و ملی درد‌ها و گرفتاری‌های اقتصادی را درمان کرده و علاج کنیم.

وی حل مشکل بیکاری را نیازمند یک عزم راسخ بسیجی‌وار در صحنه تولید و پویایی اقتصادی توصیف کرد و یادآور شد: ما با یک فراخوان عمومی و مشارکت دسته جمعی می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم و راه رسیدن به یک هدف مشخص و مبرهن را هموار‌تر کنیم.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: همه باید با سلایق، ‌افکار و قابلیت‌های مختلف در این مسیر وارد شوند چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند معضل اشتغال را که عموم خانواده‌ها از آن رنج می‌برند برطرف کند.

اکبری گفت: هر چند دولت و دستگاه‌های متولی در حوزه اشتغال در این باب در خط مقدم قرار دارند ولی با این شرایط که اشتغال و کار‌آفرینی به یک مطالبه عمومی در بین جوانان تبدیل شده است باید همه آستین بالا بزنند و وارد میدان کار و فعالیت شوند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل عنوان کرد: همانگونه که یک دولت چه در زمان حال و چه در گذشته مسبب به وجود آمدن چنین شرایطی نبوده است قطعاً دولت دهم نیز به تنهایی قادر نیست به همه مطالبات حوزه اشتغال و کار‌آفرینی پاسخ دهد بلکه شایسته آن است که حل این مشکل به یک تلاش دسته ‌جمعی وابسته و مرهون باشد.

اکبری بیان داشت: در این مسیر آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد آنکه نگاه به اشتغال را متحول کنیم و با پرهیز از نگرش مرسوم و تاریخی در حوزه اشتغال به سمتی حرکت کنیم که همه جوانان و خانواده‌ها با فراگیری مهارت‌های مختلف زمینه‌ساز اشتغال فرزندانشان باشیم.

این مسئول نگاه مطلوب به کتاب‌های درسی مهارتی همچون حرفه و فن را در ایجاد انگیزه‌های مهارت‌آموزی بین دانش‌آموزان ضروری اعلام کرد و افزود: چینش دانشجویان و جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد تا آنها با علاقه‌مندی و افتخار وارد مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌های مرتبط با رشته‌های فنی و حرفه‌ای شوند تا امکان تحصیل در سطوح بالاتر برای آنها فراهم آید.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز جوار دانشگاهی فنی و حرفه‌ای از راهکارهای اساسی در این حوزه است که می‌تواند رشد و تعادل‌بخشی را زمینه‌ساز شود.

اکبری رشد اقتصادی یک کشور را منوط به اشتغال پایدار و کار‌آفرینی مولد توصیف کرد و گفت: شرط اشتغالزایی مهارت‌آموزی است که فنی و حرفه‌ای استان در سال‌های اخیر توانسته است در این باب گام‌های جدی برداشته و در تراز ملی از فرصت‌ها و موقعیت‌ها برای گسترش مراکز و رشته‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کند.

وی ادامه داد: همه باید در این زمینه پای کار بیایند تا در یک همدلی و هماهنگی با همکاری موسسات مالی، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دولتی بتوانیم فرصت اشتغال مطلوب و مورد نظر را فراهم آوریم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل با بیان اینکه با نگاه مهارت‌آموزی به حوزه اشتغال تحول کم‌نظیری در این بخش صورت گرفته است، تاکید کرد: تنها در بخش کشاورزی و رونق آن 150 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اشتغال پرداخت می‌شود تا با یک نگاه مثبت و امیدوارکننده بتوانیم مهارت‌‌آموزی‌ها را تقویت کنیم.

اکبری در پایان گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به حرکت علمی کشور و پیشرفت‌های محیر‌العقول در این زمینه در سال‌های اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: این ترقی علمی سبب شده تا کشورمان بتواند در اوج عظمت توان و اقتدار جهانی و بین‌المللی قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، ‍شيـوه نامه ثبت نـام و نحوه برگزاري آزمـون در پايه هفتـم مدارس هيات امنايي رشد و سوده در سال تحصيلي 1404-1403 ارسال مي گردد. مقتضي است مديران محترم ضمن اطلاع رساني مطلوب به اوليا و دانش …

Print Friendly, PDF & Email
دستورالعمل
اخبار
شيوه نامه نقل و انتقالات سال 1403

با سلام و احترام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاك و مطهر ايشان، به پيوست بخشنامه شماره 10 / 710 مورخ 29 / 02 / 1403 معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت متبوع با موضوع دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگيان در سال تحصيلي 1404 – 1403 جهت …

Print Friendly, PDF & Email