توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای اصلی‌ترین روش مهارت آموزی است

تأسیس هنرستان‌های جوار صنعت وابسته به بنیاد شهید
آموزش دروس

توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای اصلی‌ترین روش مهارت آموزی است

رضا مراد صحرایی در نشست ستاد مرکزی شاهد که با موضوع بررسی شیوه نامه ثبت نام و برنامه هفتگی مدارس شاهد برگزار شد، با گرامیداشت هفته مقام معلم و یاد خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید اظهار کرد: جهت اصلی در ستاد شاهد باید جهت اصلی آموزش‌های عمومی کشور، یعنی حرکت به سمت مهارت آموزی و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای باشد. همچنین باید به سمت تأسیس مدارس وابسته بنیاد شهید و شاهد برویم که این موضوع نیازمند تصمیم سازی در بنیاد شهید است.

وی با بیان این که اصلی‌ترین روش مهارت آموزی توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است، اظهار کرد: برای فعال کردن هنرستان‌ها می‌توان از ایده هنرستان جوار صنعت استفاده کرد و با توجه به اینکه بنیاد شهید، صنایع زیر مجموعه زیادی دارد، می‌توانیم در هر مکانی که بنیاد شهید کارخانه‌ای دارد، یک هنرستان جوار صنعت تأسیس کنیم و در هر مکانی که بنیاد شهید کارخانه‌ای داشت و زمین یا ملک مناسب نداشت، آموزش و پرورش حاضر است در این حوزه کمک نماید و مدارس یا املاک خود را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کارو دانش
اخبار
نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار می‌شود

نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار می‌شود «نخستین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش‌ها، الگوها و راهبردها» به همت وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می‌شود. به گزارش دبيرخانه اين همايش؛ «همایش تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش‌ها، الگوها …

Print Friendly, PDF & Email
اتوماسیون آموزش و پرورش شهرستان های تهران
اخبار
اتوماسیون آموزش و پرورش شهرستان های تهران2

اتوماسیون آموزش و پرورش شهرستان های تهران2

Print Friendly, PDF & Email
تأسیس هنرستان‌های جوار صنعت وابسته به بنیاد شهید
اخبار
توسعه هنرستان‌ها به کجا رسید؟

هدف آموزش و پرورش توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش متناسب با استانداردهای ملی، بازار کار و پذیرش عمومی و علایق جامعه است، از این رو محدودیت‌هایی که باعث عدم توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌شود را باید رفع کرد.

Print Friendly, PDF & Email