کارشناس فروش
آموزش دروس

کارشناس فروش، در امر تسهیل فروش و افزایش میزان فروش فعالیت می کند، این کار از طریق بازاریابی و فروش حضوری و یا تلفنی انجام میشود.وظیفه اصلی کارشناسان فروش این است که مشخصات و ویژگی‌های یک محصول و یا خدمت را با هدف فروش به مشتریان موجود یا بالقوه توضیح دهد. در حقیقت فروشندگان دارای وظایف گسترده‌ای هستند که بستگی به حوزه فعالیت…

توضیحاتی درباره شغل:

کارشناس فروش فردی است که وظیفه معرفی محصول را به مشتریان بالقوه دارد. کارشناس فروش، در امر تسهیل فروش و افزایش میزان فروش فعالیت می کند، این کار از طریق بازاریابی و فروش حضوری و یا تلفنی انجام میشود.

کارشناس فروش وظایفی دارد که اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

– شناسایی مشتریان بالقوه: کارشناس فروش باید مشتریان احتمالی را شناسایی کند، البته این کار گاهاً توسط شرکت و مدیر فروش انجام می شود، اما اگر این مورد انجام نشده بود، کارشناس باید بتواند با بررسی ها و سرچ هایی که می کند لیستی از مشتریان احتمالی را شناسایی و تهیه کند.

– مشخص کردن هدف فروش: فروشنده باید هدف فروش داشته باشد. به اصطلاح تارگت فروش باید مشخص باشد، این تارگت بصورت دوره های مشخص ماهیانه، فصلی و یا حتی سالیانه مشخص می شود. این تارگت گاهاً باهمکاری مدیر فروش تهیه می شود.

– برنامه ریزی: بدون برنامه ریزی مطمئنا نمی توان به اهداف دست یافت. کارشناس فروش باید برای دستیابی به اهداف خود، برنامه ریزی کرده و در این مسیر تلاش کند مطابق برنامه، به اهداف خودش دست یابد.

– پاسخگویی و مشاوره به مشتریان: کارشناس فروش بخش عمده ای از فعالیت های خودش را با مشتریان می گذراند، لذا باید بتواند مانند مشاوری حرفه ای به سوال های مشتریان پاسخ بدهد. کارشناس فروش باید با روش های متقاعدسازی نیز بخوبی آشنا باشد تا با استفاده از این تکنیک ها بتواند محصولات و خدمات را بگونه ای به مشتری ها معرف کند که مذاکره، منجر به فروش شود. کارشناس فروش باید اطلاعات مشتریان را برای پیگیری های بعدی ثبت کند.

– پیگیری: از امور مهم در شغل فروش، پیگیری است. بسیاری از مشتری ها برای نهایی شدن خرید نیاز به پیگیری دارند. کارشناس فروش حرفه ای باید اصول پیگیری را بداند و در زمان های مناسب پیگیر نهایی شدن خرید مشتری شود.

– عقد قرارداد: در برخی از سازمانها کار عقد قرارداد با کارشناس فروش است. کارشناس فروش باید مطابق قراردادها سازمانش، با مشتری ها قرارداد امضا نماید.

– ارائه گزارش: کارشناس فروش باید در بازه های زمانی مشخص گزارشی از روند کارش را به مدیرفروش ارائه دهد. وی باید مسیر دستیابی به هدف را در قالب گزارش ارائه نماید.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کارو دانش
اخبار
نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار می‌شود

نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار می‌شود «نخستین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش‌ها، الگوها و راهبردها» به همت وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می‌شود. به گزارش دبيرخانه اين همايش؛ «همایش تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش‌ها، الگوها …

Print Friendly, PDF & Email
اخبار کارو دانش
دسته‌بندی نشده
برگزیدگان جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره اول متوسطه

برگزیدگان جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره اول متوسطه 🔺محور اپلیکیشن : رتبه اول گروهی: ابوالفضل قنبری و سمیه فروزش‌نیا از شهرستان‌های تهران رتبه دوم گروهی : فاطمه زلفی و مطهره غلامی از استان خراسان جنوبی رتبه سوم گروهی : مهناز فارغیان و ندا نکویی‌فر از استان کرمانشاه 🔺محور استیم : …

Print Friendly, PDF & Email
دسته‌بندی نشده
📕کتاب معلم ژاپنی به مثابه رهبر

معرفی: ✅ کتاب تجربه زیسته یکی از معلمان ژاپن می‌باشد که هدف از تألیف آن معرفی نظام آموزش‌وپرورش ژاپن، آشناساختن خواننده با فرهنگ و فضای حاکم بر فضای آموزشی مدارس ژاپن است. ✅ کتاب شامل دو بخش می‌باشد که بخش اول آن با عنوان «فعالیت‌های من به‌ عنوان یک معلم»، …

Print Friendly, PDF & Email