کارشناس تحقیق بازار
آموزش دروس

کار کارشناس تحقیقات بازار ، مطالعه شرایط بازارهای محلی، منطقه ای و ملی برای بررسی فروش بالقوه یک محصول یا خدمت است. آنها به شرکت ها در تعیین نوع محصول مورد نیاز مردم، بازار هدف و میزان قیمت آن کمک می کنند.

توضیحاتی درباره شغل:

کارشناسان تحقیقات بازار تحقیق و بررسی کرده و داده های لازم را برای کمک به سازمان برای یافتن بازار برای محصولات و خدماتش تهیه می کنند. آنها درباره آمار جمعیتی، ترجیحات، نیازها و عادات خرید مشتریان اطلاعات جمع آوری می کنند. آنها اطلاعات خود را از راه های مختلف از جمله مصاحبه، پرسشنامه، تمرکز بر گروه، بررسی های تجزیه و تحلیل بازار، نظر سنجی و بررسی ادبیات مربوطه کسب می کنند.

این کارشناسان موقعیت سازمان در بازار را از طریق بررسی رقبا و تحلیل قیمت ها، فروش ها و روش های بازاریابی های آنها، تعیین می کنند. با استفاده از این اطلاعات آنها می توانند بازارهای بالقوه، تقاضای محصولات و روش های قیمت گذاری را تعیین کنند. دانش آنها درباره مشتریان، در توسعه بروشورهای تبلیغاتی و تجاری، برنامه های فروش و بهبود محصولات به آنها کمک می کند.

کارشناسان تحقیقات بازار، داده ها را با استفاده از تکنیک ها و نرم افزارهای آماری ارزیابی می کنند. آنها باید داده ها را برای مشتریان تحلیل کرده و گاهی روندهای آینده را پیش بینی کنند. اغلب نتایج تحلیل داده ها را در قالب نمودارها، گراف ها و سایر ابزار مناسب ارائه می دهند. برخی از این کارشناسان که دارای مدارک ارشد یا دکترا هستند، به تدریس می پردازند.

وظایف کارشناس تحقیقات بازار چیست؟

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email