تولید محتوای متنی | چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟

آموزش دروس

چگونه تولید محتوای متنی را شروع کنیم؟

نوشتن کار ساده‌ای نیست. این را بسیاری از کسانی که تجربه‌ی نوشتن دارند تأیید می‌کنند. هیچ راه میان‌بر و مسیر سریعی هم برای دستیابی به قدرت نوشتن و نویسندگی وجود ندارد.

بنابراین واقعی‌ترین توصیه‌ای که در این زمینه می‌توان مطرح کرد، تمرین و تمرین و تمرین است.

ما در درس‌های مختلف متمم تا کنون به تمرین‌های متعددی برای نوشتن اشاره کرده‌ایم. بنابراین در این‌جا صرفاً به آن‌چه در درس‌های دیگر گفته‌ایم اشاره می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که برای مطالعه‌ی درس‌های مرتبط وقت بگذارید.

اولین تمرین برای تقویت نوشتن، خواندن است. بعید است بتوانید بدون خواندن کارهای دیگران، به یک نویسنده‌ی خوب تبدیل شوید. برای این مرحله می‌توانید از #پاراگراف فارسی متمم شروع کنید و بعضی از کتاب‌هایی را که با سلیقه‌تان جور در می‌آید تهیه کنید و بخوانید. البته کتاب‌های خوب کم نیستند و پاراگراف فارسی، صرفاً به عنوان نقطه‌ی شروع می‌تواند مفید باشد (فهرست #کتاب‌های خواندنی به پیشنهاد متممی‌ها هم در این مرحله می‌تواند مفید باشد).

دومین تمرین پیشنهادی ما رونویسی است. شاید به نظرتان سخت و دشوار بیاید، اما به امتحانش می‌ارزد و ما فکر می‌کنیم که پشیمان نخواهید شد.

به عنوان سومین تمرین پیشنهادی، نوشتن آزاد هم گزینه‌ی دیگری است که می‌تواند به بهبود مهارت نگارش شما کمک کند.

از این مرحله به بعد می‌توانید هدفمندتر بنویسید. مثلاً به سوال‌هایی که مخاطبان‌تان دارند فکر کنید و سعی کنید پاسخ آن‌ها را در قالب یک متن تنظیم کنید. مجموعه درس‌های چالش نوشتن می‌توانند در این زمینه کمی به شما کمک کنند.

اهمیت تولید محتوای متنی

با توجه به توضیحاتی که تا این‌جا ارائه کردیم، باید اهمیت محتوای متنی به عنوان پیش‌نیاز تولید سایر انواع محتوا برای شما مشخص شده باشد. اما چند نکته‌ی تکمیلی هم وجود دارد که می‌تواند این اهمیت را بیش از پیش خاطرنشان کند.

محتوای متنی هنوز برای بسیاری از انسان‌ها قابل‌اتکاتر و قابل استنادتر از سایر انواع محتواست. ارجاع دادن به متن و استناد کردن به متن، محکم‌تر از استناد کردن به حرف یا نکته‌ای است که در یک فایل صوتی یا ویدئو مطرح شده است (جز در مواردی استثنایی مثل این‌که برای اشاره به بخشی از زندگی یک نویسنده، به فایل صوتی مصاحبه‌ای که با او انجام شده ارجاع دهید).

ما عادت کرده‌ایم که حرف‌های بزرگان، مطالعات علمی و مقاله‌های تحقیقاتی را در قالب متن بخوانیم. بزرگ‌ترین دائره‌المعارف‌های بشری (از انواع تخصصی تا مدل‌های عمومی مثل ویکی‌پدیا) متن‌محور هستند و همه‌ی این‌ها باعث شده که نوعی سوگیری مثبت نسبت به متن در ذهن ما شکل بگیرد.

امکان مرور سریع یا Skimming هم مزیت دیگری است که نباید در دنیای پرشتاب امروزی از آن غافل شد:

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجارت الکترونیک
آموزش دروس
ده فرمان برای راه‌اندازی یک وبگاه تجارت الکترونیک

فرق ندارد شما توانایی تولید یک محصول را دارید یا مهارت انجام خدماتی خاص. می‌توانید کسب‌وکار خود را با تجارت الکترونیک، از یک کسب‌وکار کوچک و محلی به یک شرکت بزرگ و گسترده بین‌المللی تبدیل کنید. در این نوشتار به مراحل اولیه راه‌اندازی یک ‌وبگاه تجارت الکترونیک می‌پردازیم.

Print Friendly, PDF & Email
فکر کردن
آموزش دروس
فکر کردن درباره «فکر کردن»

مقاله‌ی پیش رو یکی از نوشته‌های مجموعه مقالاتی درباره‌ی چیستی تفکر، ابعاد آن و اصول و روش‌های پرورش تفکر در دانش‌آموزان است. برای شروع لازم است اول بدانیم دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ تفکر چیست؟ چه انواعی دارد؟ چه نقشی در وجود انسان ایفا می‌کند؟

Print Friendly, PDF & Email
ایده های بزرگ
آموزش دروس
ایده‌های بزرگ و افراد کوچک

گفـت و گـو یکی از معدود روش‌ها در آموزش است که یادگیرندگان را توانمند و متحول می‌کند و یادگیری را در آن‌ها تعمیق می‌سازد.کودکان را در هر سنی می‌توان به این کار عادت داد که البته به تمرین وزمان نیاز دارد. این پدیده باتوجه به گشودگی دائم و اشتیاق به واردشدن به گفت‌وگو با دیگران، شیوه‌ای از زندگی است که ممکن است به ماه‌ها یا سال‌ها تمرین نیاز داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email