معرفی رشته هتلداری کارو دانش

معرفی رشته هتلداری کاردانش
دسته‌بندی نشده
  • با فراوان شدن هتل ها در تمام جهان، نیاز به افرادی متخصص در این زمینه احساس شدن و در نتیجه رشته هتلداری به وجود آمد.
  • در این رشته با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای خاص مردم دنیا آشنا می شوید.
  • می توانید با مدرکی که دریافت کرده اید، برای مدارک کاردانی هتلداری، کاردانی پذیرایی و تشریفات، کاردانی گردشگری، کاردانی مهمانداری هواپیما، کارشناسی هتلداری، کارشناسی گردشگری، کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری و کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری وارد دانشگاه شوید.
  • بعد ازاتمام دوره های آموزشی شما مدارک بین المللی این رشته را دریافت می کنید.
  • این افراد پس از آموزش درس هایی همچون اتاقدار هتل، متصدی البسه در هتل، سرپرست رستوران، استاندارد کاربر رایانه، پذیرشگر هتل و متصدی طبقات و پس از گذراندن دوره کارورزی می توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند.

باتوجه‌به اینکه هرروزه به تعداد هتل‌های جهان افزوده می‌شود نیاز به افراد متخصص در زمینه مدیریت هتل و زمینه‌های مشابه احساس می‌شود. در نتیجه رشته هتلداری روزبه‌روز رونق بیشتری می‌گیرد. این رشته از رشته‌های پرطرف‌دار گردشگری است که در زمینه کاری چالش‌های جالبی را با خود به همراه دارد. در واقع هدف این رشته تربیت نیرویی است که با آداب‌ورسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای خاص مردم دنیا آشنا باشد. در این مقاله به معرفی رشته هتلداری می‌پردازیم تا افرادی که مایل به تحصیل در رشته هتلداری هستند اطلاعاتی در مورد آن به دست آورند.

معرفی رشته هتلداری کاردانش
معرفی رشته هتلداری کاردانش

رشته هتلداری

دانشجویان رشته هتلداری در طی تحصیل خود با مواردی مانند رزرواسیون، نحوه تقسیم‌کارها، شناخت مواد غذایی و میزان انرژی آنها، منوشناسی و منونویسی، تهیه انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، بهداشت و ایمنی در محیط آشپزخانه و هر چیزی که برای اداره یک هتل به آن نیاز است آشنا می‌شوند. رشته هتلداری از رشته‌های هنرستانی است. تحصیل در رشته هتلداری را می‌توان از مقطع دبیرستان آغاز کرد. و پس از آن می‌توان برای اخذ مدارک کاردانی هتلداری، کاردانی پذیرایی و تشریفات، کاردانی مهمانداری هواپیما، کاردانی گردشگری اقدام کرد. همچنین می­‌توان در مقطع کارشناسی گردشگری، کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری و کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری وارد دانشگاه شد. در صورت عدم ورود به دانشگاه از طریق تحصیل در مؤسسات گردشگری نیز می‌توانید دوره‌های مربوط به هتلداری را بگذرانید و مدرک آن را دریافت نمایید. لازم به ذکر است تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته هتلداری در ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد. برای گذراندن دورهٔ تحصیلی ارشد باید به کشورهای دیگر مهاجرت کرد.

دروس رشته هتلداری

در مقاله معرفی رشته هتلداری به این نکته می‌پردازیم که دروس رشته هتلداری از بخش‌های دروس پایه، اصلی و تخصصی تشکیل می‌شود. در ادامه به معرفی دروس رشته هتلداری می‌پردازیم. افراد مشغول به تحصیل رشته هتلداری تمام مواردی که مربوط به اقامت بهتر و راحت‌تر مهمان است را به طور کامل آموزش می‌بینند. رشته هتلداری در مقطع کارشناسی دارای گرایش نمی‌باشد. مدت‌زمان تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هتلداری 4 سال است و در مجموع شامل 133 واحد درسی می‌شود.

دروس پایه و اصلی رشته هتلداری

در مقاله معرفی رشته هتلداری سعی می‌کنیم اطلاعات جامع و کاملی از رشته هتلداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه به معرفی دروس پایه و اصلی رشته هتلداری می‌پردازیم.

تاریخ ایران، کلیات اقتصاد، مبانی جامعه شناسی، مبانی کشورشناسی، شناخت و کاربرد کامپیوتر، روان شناسی اجتماعی، اصول سازمان و مدیریت، عوارض و نتایج توریسم، اصول حسابداری، شناخت و فرهنگ اقلیت های ایران، زبان دوم، اقتصاد جهانگردی، شناخت روحیات ملل، کاربرد کامپیوتر در صنعت جهانگردی و هتلداری، قوانین و مقررات حقوق صنعت جهانگردی و هتلداری، تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی، جغرافیای جهانگردی ایران، روابط عمومی، مدیریت بازاریابی و تبلیغات، حقوق کار تامین اجتماعی و بهداشت و کمک های اولیه، نقشه خوانی و آشنایی با نقشه ها، مبانی مردم شناسی، جغرافیای جهانگردی عمومی، گذراندن اوقات فراغت، شناخت صنعت جهانگردی

دروس تخصصی رشته هتلداری

در مقاله معرفی رشته هتلداری سعی می‌کنیم اطلاعات جامع و کاملی از رشته هتلداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه به معرفی دروس تخصصی رشته هتلداری می‌پردازیم.

خدمات رستوران، پذیره، شناخت تاسیسات اقامتی و پذیرایی و تشکیلات آن، حسابداری هتلداری، آشپزی، اصول تغذیه و رژیم‌های غذایی، شیرینی پزی، بهداشت کار و ایمنی، محاسبه قیمت تمام شده، بهداشت مواد غذایی، خانه داری، شناخت و نگهداری تاسیسات هتل، زبان انگلیسی تخصصی، کارآموزی

مهارت های لازم برای رشته هتلداری

برای ورود به رشته هتلداری نیاز به این دارید که درباره مهارت های لازم در رشته هتلداری آگاهی کافی داشته باشید. افرادی که در رشته هتلداری مشغول به تحصیل هستند نیاز دارند که از روابط‌عمومی بالایی برخوردار باشند. قدرت تحلیل مسائل را داشته باشند. از طرفی نیاز است افراد به زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر مانند عربی، آلمانی، فرانسوی نیز مسلط باشند. دانستن این زبان‌ها تضمینی بر موفقیت در این صنعت است.

بازار کار رشته هتلداری در ایران

در ادامه به بحث دربارۀ بازار کار رشته هتلداری در ایران می‌پردازیم. گسترش صنعت جهانگردی در ایران باعث شده که فرصت‌های شغلی خوبی در این زمینه برای افراد فراهم باشد. باتوجه‌به افزایش تعداد توریست‌ها افزایش تعداد هتل‌ها را شاهد هستیم و در نتیجه به مدیران هتل‌های بیشتری نیاز داریم. پس از اتمام تحصیل در رشته هتلداری می‌توانید در زمینه‌های زیر مشغول به کار شوید:

مدیریت گردشگری و جهانگردی، مدیریت هتل، مدیریت تشریفات، مهمانداری هواپیما و …، صندوق‌داری هتل، آشپزی و قنادی، رزرویشن هتل، موسسات ملی و جهانگردی، متصدی امور پذیرش و اطلاعات، متصدی امور پذیرایی در هتل

تحصیل رشته هتلداری در خارج از کشور

رشته هتلداری یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها برای پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور است. برای تحصیل رشته هتلداری در خارج از کشور در مقطع کارشناسی حساسیت خاصی وجود ندارد. تنها داشتن مدرک دیپلم دبیرستان کافی است اما برای تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز به شرکت در آزمون‌هایی مانند GNIHM JET, NCHMCT JEE, AIHMCT و یا آزمون‌های خاص دانشگاه‌هاست.

از برترین دانشگاه‌های دنیا در این رشته می‌توان به دانشگاه بین‌المللی فلوریدا، ماساچوست، دانشگاه آریزونای شمالی، لوزان سوئیس، کالج مدیریت هتل ویلیام هرا (دانشگاه نوادا) اشاره کرد.

 

  • مطلوبیتهای این رشته:

    -دانش آموزان می توانند از اواخر سال اول هنرستان شروع به کار کردن به صورت تمام وقت و نیمه وقت کنند.
    -دعوت هتل های معروف از دانش آموزان برای پذیرایی از میهمانان جشن هتل ها .
    – درس خواندن همراه با کارهای عملی و جشنواره های کشوری و استانی و منطقه ای.
    -نبودن استرس بر روی دانش آموزان که باعث بهتر درس خواندن آنها می باشد.-
    -تحصیل در محیطی گرم ، با نشاط و دوستانه.
    – امکان راه یابی به دانشگاه با توجه به معدل در چهار رشته : هتلداری ، مهمانداری هواپیما ، تشریفات ، خدمات گردشگری.
    -روحیه بشاش و پویا به دلیل ارتباط با افراد مختلف در رده های شغلی و اجتماعی متفاوت.
    -ارائه گواهینامه های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای .
    -دانش آموزان تمام مسائل ارتباطات اجتماعی ، شیوه رفتار، شیوه گفتار، چگونگی پوشش و راه رفتن و غذا خوردن و… را می آموزند

    پس از اتمام تحصیل در رشته هتلداری می توانید در موقعیت های شغلی زیر و در هتل ها و رستوران ها، مشغول به کار شوید:

     

    ·        مدیریت هتل ·        مدیریت گردشگری و جهانگردی
    ·        مدیریت تشریفات ·        مدیریت غذا و نوشابه
    ·        صندوق داری هتل ·        مهمانداری هواپیما، قطار، کشتی های مسافرتی
    ·        رزرویشن هتل ·        آشپزی و قنادی
    ·        واحدهای پذیرایی و اقامتی

    ·        متصدی کافی شاپ

    ·        موسسات ملی و جهانگردی
    ·        شرکت های حمل و نقل هوایی به عنوان تور لیدر،کارمند فروش بلیط و ·        کار در هتل ها، پانسیون ها و مراکز اقامتی دولتی و غیر دولتی
    ·        مدیر یا کارمند پذیرایی در رستوران ها، تالارها، کافی شاپ ها ·        متصدی امور پذیرش و اطلاعات
    ·        متصدی امور طبقات و منسوجات ·        متصدی اماکن عمومی
    ·        متصدی لاندری ·        متصدی خانه داری
    ·        متصدی امور پذیرایی در هتل ·        متصدی آماده سازی غذا و شیرینی
    ·        متصدی آماده سازی غذا و شیرینی ·        کنترل کننده هزینه های غذا و نوشابه در هتل

     

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email
پد فیزیو تراپی
دسته‌بندی نشده
نقش و کاربرد پد اسفنجی در فیزیوتراپی

پد اسفنجی 10*10، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می‌باشد بنابراین از این پد می‌توان در نقاط مختلف بدن بخصوص نقاطی که دارای برجستگی استخوانی و مفاصلی هستند، استفاده نمود.

Print Friendly, PDF & Email