ایجاد چارت تشکیلاتی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ورامین

اخبار کارو دانش
اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای از ایجاد چارت تشکیلاتی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ورامین خبر داد و گفت: با توجه به تصویب و ابلاغ نظام، آموزش مهارت و فناوری در آبان ماه سال گذشته از جانب هیئت وزیران با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه آموزش‌های مهارتی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام به دریافت چارت تشکیلاتی برای مراکز آموزشی خود کرده است.

وی افزود: در همین جهت مرکز شماره نوزده شهریار، مرکز شماره بیست رباط کریم، مرکز شماره بیست و یک اقدسیه، مرکز خواهران شماره بیست و دو دماوند، مرکز شماره بیست و سه هتلداری دماوند، مرکز شماره بیست و چهار ورامین ( قرچک)، مرکز شماره بیست و پنج پردیس، مرکز شماره بیست و شش فیروزکوه، مرکز شماره بیست و هفت چهاردانگه، مرکز شماره بیست و هشت بهارستان و مرکز شماره بیست و نه قدس، یازده مرکز استان تهران هستند که تا پایان سال 1390، چارت تشکیلاتی نداشتند و در شش ماهه نخست امسال دارای چارت تشکیلاتی شده‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: هویت بخشی به مراکز، ارتقای امنیت شغلی و وضع استخدامی کارکنان مراکز، افزایش تضمین نگهداری اموال و تجهیزات مراکز، پیش بینی و اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص به مراکز، از جمله نتایج و ثمرات چارت دار کردن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

کوروش پرند افزود: ایجاد چارت سازمانی این مراکز که دریافت مجوز آن در جلسات متعدد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و پیگیری های به عمل آمده صورت گرفت، منجر به اخذ حدود 143 پست سازمانی در مراکز مختلف این استان، با عناوین مربی، رئیس مرکز ،کارشناس سنجش و ارزشیابی مهارت، کارشناس مؤسسات کارآموزی آزاد، متصدی امور آزمون و پذیرش کارآموزان، حسابدار و امین اموال، انباردار فنی، کارپرداز و مسئول خدمات مرکز، نگهبان و سرایدار شد.

وی افزود: مراکز شماره بیست و یک اقدسیه و بیست و شش فیروزکوه از سال 1386 و مرکز بیست و دو دماوند (خواهران) از سال 1387 تاکنون تأسیس شده، همچنین مراکز شماره بیست و سه هتلداری دماوند، شماره بیست و پنج پردیس، مرکز شماره بیست و هشت بهارستان و مرکز شماره بیست و نه قدس در حال تجهیز و مراکز شماره بیست و چهار ورامین( قرچک) و بیست و هفت چهاردانگه در حال احداث است.

وی ادامه داد: این مراکز تاکنون چارت تشکیلاتی سازمانی نداشتند که پس از این اقدام دارای چارت شدند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: بیش از 58 کارگاه آموزشی در رشته‌های الکترونیک، بازاریابی، برق، برق صنعتی، تراشکاری، تراشکاری CNC، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر لوازم برقی، تعمیر تلفن همراه، تعمیرکار ابزار دقیق، رایانه، تأسیسات، درودگری، جوشکاری برق، جوشکاری آرگون، جوشکاریC2، گوهر شناسی، طراحی دوخت، دزدگیر، عکاسی و فیلم برداری، حسابداری، کارور PLC، کنترل کیفیت، هتلداری و گردشگری، صنایع دستی، صنایع چوب، معماری، فرش، معرق و منبت، نقاشی، گلسازی، اغذیه و نوشابه و زبان فنی در مراکز افتتاح شده این استان دایر می‌باشند.

پرند در خاتمه عنوان کرد: مساحت زیر بنای آموزشی و اداری مراکز افتتاح شده بالغ بر 19 هزار متر مربع است.

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کارو دانش
اخبار
نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار می‌شود

نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار می‌شود «نخستین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش‌ها، الگوها و راهبردها» به همت وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می‌شود. به گزارش دبيرخانه اين همايش؛ «همایش تعالی تعاملات خانواده و مدرسه: چالش‌ها، الگوها …

Print Friendly, PDF & Email
اتوماسیون آموزش و پرورش شهرستان های تهران
اخبار
اتوماسیون آموزش و پرورش شهرستان های تهران2

اتوماسیون آموزش و پرورش شهرستان های تهران2

Print Friendly, PDF & Email
تأسیس هنرستان‌های جوار صنعت وابسته به بنیاد شهید
اخبار
توسعه هنرستان‌ها به کجا رسید؟

هدف آموزش و پرورش توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش متناسب با استانداردهای ملی، بازار کار و پذیرش عمومی و علایق جامعه است، از این رو محدودیت‌هایی که باعث عدم توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌شود را باید رفع کرد.

Print Friendly, PDF & Email