بازاریابی رسانه های اجتماعی
- بهدست: معاونت فنی
- دستهبندی: دستهبندی نشده
- Tags: بازاریابی رسانه های اجتماعی

SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، که یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرمهای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام،…
باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، در واقع فروش را مستقیماً انجام نمیدهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.
بهصورت کلی میتوان گفت که کسبوکارهای مانند برندهای معروف، محصولات مربوط به ورزش، سلامت و زیبایی و محصولات مربوط به کودکان، کالاهای لوکس و فروشگاههای بزرگ آنلاین و کسانی که قصد سرمایهگذاری زیادی در تبلیغات دارند به استراتژی SMM نیاز دارند.
همچنین می توان از پلتفرمهای کسبوکارهای ایرانی مانند بازاریابی تلگرام، بازاریابی در اینستاگرام، شبکه اجتماعی توئیتر، شبکه اجتماعی لینکدین و فیسبوک، بزرگترین پلتفرم اجتماعی دنیا برای تبلیغات استفاده نمود.
مزایای بازاریابی در رسانه های اجتماعی
۱- مخاطبان زیاد
۲- ارتباط بهتر با مشتریان
۳- امکان اشتراکگذاری
۴- افزایش وفاداری مشتریان
۵-استفاده از دیدگاه مشتری
۶- تبلیغات همسان و کاربرپسند
معایب بازاریابی در رسانه های اجتماعی
۱- زمانبر بودن
۲- اثرات منفی
۳- دشوار بودن اندازهگیری دقیق ROI
- تحلیلگر بورس
- تحلیلگر مالی
- تحلیلگر هوش تجاری
- باریستا
- تدوینگر فیلم و کلیپ
- متخصص توسعه کسب و کار
- کارشناس تولید محتوا
- حسابدار
- راهنمای گردشگری
- ویزیتور
- طراح دکوراسیون داخلی
- نرم افزار چابک
- کارشناس فناوری اطلاعات
- مهندس سخت افزار کامپیوتر
- کارشناس ارتباط با مشتری
- کارشناس امنیت رایانه
- کارشناس امور اداری
- کارشناس بازاریابی
- کارشناس تحقیق بازار
- کارشناس تست نرم افزار
بدون دیدگاه