جاهای دیدنی کیش

دسته‌بندی نشده

جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز
آب در بسیاری از نقاط ایران منبع کمیاب است، ایرانیان باستان با سیستم قنات چاه‌های عمودی شیب‌دار ملایمی که آب را به مناطق خشک هدایت می‌کردند. کاریز یکی از این قنات های 2500 ساله است و بازدیدکنندگان می توانند در تونل های آن قدم بزنند و از نزدیک از این نوع سیستم دیدن کنند. این تونل ها چند مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه به یک شهر زیرزمینی می کنند. این سازه باستانی حفظ شده اما با اضافه شدن غرفه های صنایع دستی و چایخانه سنتی مدرن شده است.

شهر باستانی حریره

حریره که در قرن هشتم ساخته شده است در بخش مرکزی و شمالی جزیره قرار دارد. حریره نگاهی اجمالی به معماری باستانی ارائه می‌دهد، و اگرچه امروزه بخش زیادی از آن دست نخورده باقی نمانده است، ویرانه‌ها حاکی از منطقه‌ای پر رونق است.

مخزن آب دوقلو
آب انبار دوقلو در سال 1993 بر روی بقایای یک آب انبار موجود بازسازی شد و معماری آن به شدت یادآور آب انبارهای یزد است. بادگیر (بادگیر)، یک سازه معماری باستانی ایرانی که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می‌شد، به حفظ دمای پایین آب کمک می‌کند.

لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه‌های مارس و آگوست، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری به زمین‌های حفاظت‌شده بیرون می‌آیند. این سواحل به گردشگران این فرصت را می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در مقابل امواج شنا می کنند، به داخل دریا تماشا کنند.

مجتمع درخت سبز
در شمال جزیره، منطقه‌ای سرسبز که به نام دره پرتغالی‌ها شناخته می‌شود، محل مجتمع درخت سبز است که در اطراف یکی از قدیمی‌ترین درختان لر (بانیان) ساخته شده است. گفته می شود حدود 600 سال قدمت دارد. بقیه مجموعه فضای سبز فوق العاده ای را برای استراحت برای مدت کوتاهی فراهم می کند.

پارک دلفین کیش
پارک دلفین یک پارک 170 هکتاری است و دارای زندگی دریایی با باغ های متنوعی مانند پروانه، ارکیده و کاکتوس است. خانه دلفین ها بزرگترین استخر جزیره است. باغ پرندگان این پارک شامل بیش از 47 گونه پرنده و حیوانات دیگر است.

ساحل مریم ساحل زیبا با ماسه های سفید و آب های شفاف

این ساحل برای یک قدم زدن طولانی بسیار خوب است و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. آب شفاف است و تکه های کوچک مرجان در همه جا وجود دارد. مطمئن شوید که سعی نکنید به خانه ببرید، زیرا ممکن است شما را دچار مشکل کند. مکان های زیادی برای غذا خوردن در کنار ساحل وجود دارد و ورزش های آبی زیادی در دسترس است.

پارک آبی اقیانوس

پارک آبی اوشن یک پارک آبی روباز به مساحت 5.6 هکتار، اولین پارک آبی و پارک آبی با موضوع ایرانی است که مضمون آن بر اساس داستان راز قلعه خورشید است. دارای 13 وسیله نقلیه، چهار استخر و یک آبگرم به اضافه دو رستوران، چهار ایستگاه نوشیدنی و کافی شاپ و دو منطقه خرید است. پارک آبی دارای چندین ویژگی محلی و همچنین سواری های منحصر به فرد در منطقه است. این پارک روزهای جداگانه و اختصاصی را فقط برای زنان ارائه می دهد. پارک آبی اوشن نیز یکی از بلندترین رایدهای منطقه به نام پیچالوپ با ارتفاع 24 متری را دارد.

اقتصاد

از اواسط دهه 1990، دولت ایران یک کمپین تبلیغاتی و توسعه ای تهاجمی را برای قرار دادن کیش به عنوان یک جزیره توریستی جذاب آغاز کرده است.

مشوق های سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری کیش عبارتند از:

15 سال معافیت مالیاتی؛
بدون نیاز به ویزای ورود؛
امکان مالکیت خارجی
ضمانت های حقوقی و حفاظتی گسترده
در کنار بورس نفت موجود ایران، بورس جدید، بورس کیش نیز در سال 1389 به منظور تسهیل سرمایه گذاری خارجی و فعالیت های پولی افتتاح شد.

ورزش و قهرمانی
جزیره کیش میزبان رویدادهای ورزشی بین المللی متعددی از جمله مسابقات قهرمانی بین المللی اسکواش فجر است که بخشی از تور سالانه انجمن حرفه ای اسکواش است.

کیش دارای یک استادیوم المپیک چند منظوره با گنجایش 1200 تماشاگر است که برای 11 رشته ورزشی از جمله والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، ژیمناستیک، کشتی، تکواندو، جودو، کاراته و شطرنج در نظر گرفته شده است. همه اینها توسط مربیان حرفه ای و بین المللی نظارت می شود.

این جزیره با بهره گیری از امکانات باکیفیت، آب و هوای خوب و محیطی آرام، تیم های ملی و باشگاه های برتر فوتبال را جذب می کند که اغلب از کیش به عنوان یک کمپ تمرینی استفاده می کنند.

پیست کارتینگ کیش یکی از بزرگترین پیست های جنوب غربی آسیا و یکی از اولین ها در نوع خود در ایران است.

مجموعه‌ای از ورزش‌های آبی نیز در کیش ارائه می‌شود، از جمله اسنورکلینگ و غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسلینگ، موج سواری، و ماهیگیری، و همچنین قایقرانی و کروز با قایق‌های جت، اسکیف دریایی، قایق‌های پدالی و قایق‌های موزی. ، در میان بسیاری از انواع کشتی های آبی.

جزیره کیش دارای سه زمین استاندارد بین المللی والیبال است و میزبان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا در سال 2006 بوده است.

سفر به کیش از تهران یا سایر شهر های ایران یکی از سفرهایی است که به شدت توسط ایرانیان رزرو می شود .

Print Friendly, PDF & Email
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانل باتیس
دسته‌بندی نشده
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد نمایندگی فروش پانل گچی جیبرد زنجان(گچبرگ جی برد) گچ برگ جی برد محصولی از شرکت آریا کناف برد سمنان که در بازار بنام جی برد شناخته میشود. شرکت آریا کنف برد سمنان یکی دیگر از کارخانه تولید در زمینه صفحات گچی روکش دار در …

Print Friendly, PDF & Email
پانل باتیس
دسته‌بندی نشده
پانل باتیس

یکی از مزایای سقف و دیوارهای کاذب، پوشش دهی تاسیسات ساختمان و لامپ‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با انجام زیرساخت‌های لازم، هر تعداد لاین نوری که مایل بودید را در سقف و دیوار کاذب نصب کنید.

Print Friendly, PDF & Email
انتخاب رشته کامپیوتر
دسته‌بندی نشده
آینده‌ات رو تایپ کن!

نتخاب رشته کامپیوتر در دانشگاه‌های صنعتی ایران برای دانش‌آموزان زیادی ممکن است، اما در کنار علاقه، چه چیز باعث می‌شود یک دانش‌آموز به سراغ رشته مهندسی رایانه برود؟

Print Friendly, PDF & Email