آئین نامه اجرائی مدارس

اخبار
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محیط یادگیری
دسته‌بندی نشده
محیط یادگیری چگونه باشد؟

محیط همواره از مهم‌ترین عواملی است که در یادگیـری و آمـوزش نقـش بسزایی دارد. ویگوتسکی، یکی از معروف‌ترین نظریه‌پردازان رشد شناختی، معتقد است: «کنش متقابل میان یادگیرنده و محیط اجتماعی او بسیـار مهم است.» او بر ایـن باور بود که رشد ذهنی کودکان، عموماً به مردمـی وابستـه است که در دنیـای اطراف آن‌ها زندگی می‌کنند،

با توجه به عمده‌ترین مؤلفه‌های شایستگی حرفه‌ای معلمان (دانش، نگرش و ارزش‌ها، مهارت، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی) اهمال‌کاری به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان نقصانی در هریک از مؤلفه‌ها، مانع حرفه‌ای ‌شدن معلمان خواهد شد (دیبای، عباسی، فتحی واجارگاه، و صفایی موحد، 1395).
اخبار
سایه سنگین اهمال

با توجه به عمده‌ترین مؤلفه‌های شایستگی حرفه‌ای معلمان (دانش، نگرش و ارزش‌ها، مهارت، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی) اهمال‌کاری به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان نقصانی در هریک از مؤلفه‌ها، مانع حرفه‌ای ‌شدن معلمان خواهد شد (دیبای، عباسی، فتحی واجارگاه، و صفایی موحد، 1395).

معلم-پژوهنده-
اخبار
معلم پژوهنده کیست؟

یکی از فعالیت های عمده در مراحل پژوهش های کلاسی توسط معلمان تجدیدنظر در مراحل گوناگون است . این کار سبب می گردد تا همواره اشکالات کار برطرف گردد و کار با اصلاح مداوم پیش رود. در ارزش یابی می توان با مطلع کردن والدین یا دست اندرکاران در اقدام های خود تجدیدنظر کرد و در اقدام های بعدی نتیجه آن را به کار گرفت.